Fra venstre: Christoffer Nøkleby (Bleed), Arne-Petter Lorentzen (Fjellinjen) og Ingunn Garthus (Bleed).

Bleed blir Fjellinjens partner på merkevare og design

Vant i konkurranse mot 13 andre byråer.

Publisert

Bompengeselskapet Fjellinjen finansierer drift og utbygging av kollektivtransport, sykkel- og gangveier. Nå får de Bleed med på laget som partner på merkevare og design. 

Hver dag registreres det mer enn 1,2 millioner passeringer i Fjellinjens bomstasjoner, men de færreste vet hva bompengene faktisk brukes til. For å gjør noe med dette, startet de letingen etter et design- og kommunikasjonsbyrå, og etter en anbudsprosess, var det Bleed som stakk av med rammeavtalen.

– Vi fikk inn 14 tilbud, og Bleed skilte seg tydelig ut ved å være korte og konsise med en tydelig retning. Vi likte veldig godt deres strategiske tilnærming til design. Bompengenes legitimitet er avhengig at folk vet hvor pengene går. I dette arbeidet vil Bleed bli en svært viktig partner for oss, sier Arne-Petter Lorentzen, kommunikasjonssjef i Fjellinjen i en pressemelding.

I årene som kommer skal Fjellinjen, blant annet, bidra til å bygge Fornebubanen, finansiere nye trikker og et nytt signalsystem for T-banen. 

Bleed er, i følge partner og strategisk rådgiver, Christoffer Nøkleby, klare for å videreformidle Fjellinjens kritiske arbeid mot et grønnere og bedre vei- og kollektivtilbud.

– Muligheten til å hjelpe en så viktig merkevare, med et så viktig samfunnsoppdrag som Fjellinjen har, er ikke noe vi tar for gitt. Vi er beæret for tilliten, og gleder oss til å jobbe tett sammen de neste årene, sier Nøkleby.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS