Arnulf Røkke og Synlighet har stor tro på vekst i 2021 og har alt ansatt fire nye personer og skal ansette minst fem nye i tillegg til det.
Arnulf Røkke og Synlighet har stor tro på vekst i 2021 og har alt ansatt fire nye personer og skal ansette minst fem nye i tillegg til det.

Arnulf ansetter ni nye: – Vi kunne ha ansatt flere

Gir gass inn i 2021.

Publisert

– Vi tror det er helt opp til oss selv. Det er vårt eget pågangsmot som setter grensene for hvor langt vi kan nå, sier Arnulf Røkke som er daglig leder og medeier i Synlighet AS til KOM24.

Selskapet har hovedkontor i Bergen, men avdelinger i både Oslo, Trondheim og Malmø.

– Steike ta, sånn flaks da

Som alle andre opplevde de en tøff vår etter at statsminister Erna Solberg stengte ned landet på grunn av det fryktede koronaviruset, men fra høsten av har det vært full fart for selskapet med litt over 50 ansatte.

– Vi står på skuldrene til 250 ulike kunder som vi betjener, det er alt fra koronavinnere til butikker som stengte på dagen. Det ble store endringer for noen kunder, men for de som driver med nettbutikk og kontaktløst har fått det vært veldig travelt og med det mye oppdrag. I sum har det utviklet seg til at på høsten har vært en tiltagende akselerasjon, sier Røkke.

Veksten har vært så stor at de alt har ansatt fire nye medarbeidere og nå søker etter fem nye digitale markedsførere.

– I denne omgangen ser vi etter fem stykker, det ser vi at vi har behov for. Men om vi ikke får fem som er gode nok, så er det greitt. Men får vi sju som er gode nok tenker vi steike ta, sånn flaks da, sier han.

Har hatt stor vekst de siste årene

Synlighet AS ble etablert i 2003 og var dermed på luften før Google kom til landet, men han sier det er det samme som gjelder i dag. Det å hjelpe bedrifter med konkurransekraft og å skape økte verdier.

Fra Synlighets lokaler i Oslo.
Fra Synlighets lokaler i Oslo.

Selskapet har hatt en enorm omsettingvekst de siste årene. Fra 2017 til 2019 økte de omsetningen fra 91 til 149 millioner kroner, av det utgjorde byråinntektene rundt 49 millioner kroner. Det tallet gikk ned i 2020, uten at Røkke kan si hvor mye ennå, men bunnlinjen ble like bra som i 2019, da de satt igjen med et resultat før skatt på 2,4 millioner kroner.

Målet er ytterligere vekst i 2021. Røkke sier de har en apetitt på å bli større.

– Det er ikke viktig i seg selv å vokse, men om man blir større når man flere av målene sine, man blir en mer attraktiv arbeidsgiver og man får økt kompetanse, mener han.

En av måtene å vokse på er å prøve seg i utlandet, derfor har de etablert en avdeling i Malmø.

– Ingen trenger å bli overrasket om vi lykkes med å ha flere svenske avdelinger, sier han.

Planen er å få et fotfeste i Sverige før Danmark står for tur.

LES OGSÅ: Eldar Skystad er ny byråsjef i Good Morning Naug – Men bare til de finner en ny sjef

– Må være tro mot konseptet

Røkke er helt tydelig på hva som er den største utfordringen for 2021.

– Å være relevant for de vi tar sikte på å betjene, sier han og refererer til vekstbedrifter som har behov for å få mer fart på ting og som har ambisjoner.

– De vi ønsker å spille med. De finnes det rikelig av, det har den siste perioden vist at er der. Men det krever at vi må være tro mot konseptet og ikke tenke på at det er usikre tider, sier han.

– Jeg tror ikke vi trenger å finne noe nytt, men å levere på det vi skal. Altså å levere økonomiske resultat til kunder som er målbare og dokumenterbare, forteller han.

LES OGSÅ: Apriil PR styrkes i øst og vest: – Vi skal vokse

Powered by Labrador CMS