En festklar norsk reklamebransje inntok torsdag stranden i Cannes på Kreativt Forums shortlist party.

Her fester den norske reklamebransjen i Cannes

Torsdag festet «hele» den kreative bransjen fra Norge i Cannes.

Publisert Sist oppdatert

(CANNES): Torsdag samles den norske bransjen til fest og hyllest i Cannes. Først arrangerer Kreativt Forum (KF) «Shortlist Party» i samarbeid med Bring, før den norske produksjonsbransjen tar over og inviterer til strandfest, til det som omtales som «Den norske festen i Cannes».

Bildeserie lengre ned i teksten.

Martine Skipperud i Einar Film.

På stranden har Einar Film inntatt et bord, og produksjonsleder Martine Skipperud er klar for en festlig torsdag.

– Det begynner med KF sin fest som er en hyllest til alle som enten allerede har blitt nominert i Cannes Lions eller har mulighet til å bli nominert. Og selvfølgelig å hedre de som har vunnet her nede, forteller Skipperud til KOM24.

Hun har reist til Cannes Lions flere år på rad og synes det er herlig å være tilbake igjen.

– Det er fint å kunne møte folk igjen, særlig etter pandemien. Men dette er også et sted å treffe folk man vanligvis ikke møter, så det er en fin arena å bli kjent med nye folk, forteller hun.

Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes
Kreativt Forums Shortlist party i Cannes

Ble overtalt

En annen som har tatt turen er prosjektleder i Kitchen, Tuva Walaker.

– Dette er første gang jeg er her i Cannes, sier hun til KOM24.

Walaker hadde egentlig ikke tenkt til å bli med, men ble overtalt av kolleger.

Tuva Walaker i Kitchen.

– Alle har snakket om Cannes og hvor gøy det er å være her, så jeg ble overtalt til å være med. Og det angrer jeg ikke på.

Turen til Cannes under Cannes Lions-uken er en gest fra Kitchen.

– Det er årets sosiale happening, og alle får være med. Jeg behøver absolutt ikke å overtales til dette neste år.

Hun tror det blir en sosial og morsom kveld på stranden i Cannes.

– Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente, men jeg tror det blir kjempegøy. Det er alltid kjekt å bli kjent med nye folk og møte bransjefolk man bare har hørt om. Jeg tror det blir en fin kveld.

Et viktig sted å være

Byråleder i Atyp Hågen Pettersen har også tatt turen til Cannes.

– Flere tenker kanskje at jeg har vært her mange ganger, men dette er bare min femte tur hit, forteller han til KOM24.

Hågen Pettersen i Atyp.

Totalt teller Atyp 13 stykker i Frankrike.

– Det er viktig å være her. Bransjen jobber knallhardt gjennom hele året, så det er viktig for kulturen i bransjen å samles når det deles ut priser. Det er viktig å møte hverandre og kunne hylle hverandres arbeid.

Alle i byrået på Grünerløkka får tilbud om å være med.

– Det er sikkert flere byråer som praktiserer noe egenandel for de ansatte, og jeg synes det er hyggelig at så mange valgte å bli med.

Pettersen er festklar, og har planen klar for resten av kvelden.

– Jeg skal kose meg og bli med på festen. Men på et tidspunkt kommer jeg nok til å trekke meg rolig tilbake. Så skal de unge få lov til å feste videre hele natten om de vil.

Powered by Labrador CMS