Eivind Hammer Myhre, Lars Eia Kirkholm og Axel Revheim.

Flere norske muligheter i årets Digital Communication Awards

Digital Communication Awards 2021 har sluppet listen over årets nominerte. Norge stiller med ti muligheter fordelt på tre byråer.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi har etter hvert en veldig stolt tradisjon i nettopp Digital Communication Awards, så derfor er det ekstra stort å ha hele fire nominasjoner der i år. Det er kanskje litt ekstra gjevt i en tid som det vi har vært inne i nå, hvor praktisk talt all kommunikasjon har vært digital.

Det sier kreativ leder og kundeansvarlig i PR-operatørene, Eivind Hammer Myhre til KOM24.

– Digital Awards er på mange måter Europamesterskapet i digital kommunikasjon, litt som Sabre/European Excellence Awards er Europamesterskapet i generell kommunikasjon.

Byrået hans har fire nominasjoner, og flest av de norske mulighetene. Nucleus og JCP PRAD står for tre nominasjoner hver.

Deles ut på Teams

– Det som er litt unikt med Digital Awards kontra de andre prisutdelingene er at alle nominerte caser skal presenteres. Vanligvis foregår dette i Berlin, men i år er det, som så mye annet, flyttet over på Teams. Uansett gjør dette at juryen får enda litt bedre innsikt, og det er ofte litt vanskeligere å «gjemme» seg bak en fancy casevideo.

PR-operatørene er nominert i fire ulike kategorier:

Data-Driven & Automated Communications

Computas

The World's Ugliest Christmas Sweater

Event & Experiential Marketing

BBC Studios

The Norwegian launch of "A Perfect Planet"

Social Media Communications

Ubisoft

The Worlds Most Beautiful Gaming Experience

Community Engagement

Ubisoft

The Worlds Most Beautiful Gaming Experience

– Vi er nominert i år med Ubisoft x2, Computas og BBC. Ubisoft-caset har jo allerede vunnet i både Sponsor- og Eventprisen og Sabre Awards, så her har vi store forhåpninger.

Computas-caset handler om en 100 prosent KI-designet (kunstig intelligens) julegenser.

– Det som gjør det caset litt ekstra spennende er at en stor del av jobben lå i innsatsen til Computas selv, altså lærte de opp et KI-program ved å mate den med alle mulige julegensere og annet jule-innhold for så å gi den oppgaven om å lage sin egen julegenser.

BBC har allerede vunnet en DCA tidligere. I år er det lanseringen av David Attenborough-dokumentaren «A perfect planet» som er nominert.

– Caset handler rett og slett om en veldig vellykket og god måte å transformere en tidligere analog og fysisk lansering til noe heldigitalt.

– Det er bare å glede seg til ukens fredagspils

– Vi er i ekstase over at vi i nok en pris er nominert med Redningsselskapet «Norges kuleste sommerjobb» og for Zalando-kampanjen med «Shopping Doesn’t Need To Be Annoying». Sist vant vi i det o´store Amerika, nå er vi mer enn klare for Europa, sier byråleder Lars Eia Kirkholm i PR- og reklamebyrået JCP PRAD.

Internasjonal anerkjennelse er viktig for byrået.

– Det beviser at vi utfordrer og tenker nytt for våre kunder som skaper effekt på internasjonalt nivå.

Byrået er nominert i tre ulike kategorier:

Video Series

Zalando

Shopping Doesn't Need To Be Annoying

Campaign of the Year - NGOs

The Norwegian Sea Rescue Society

Norway's Coolest Summer Job

Social Media Communications

The Norwegian Sea Rescue Society

Norway's Coolest Summer Job

Begge kampanjen vant tidligere i år også i amerikanske Communicator Awards.

Årets byrå i Norden

Tidligere i år stakk Axel Revheims Nucleus av med seieren som årets byrå i Norden i Sabre Awards.

– Deltakelse i internasjonale konkurranser som Digital Communication Awards er viktig for oss, da det gir oss et mål på nivået og kvaliteten på arbeidet vårt. At vi er nominert til hele tre priser i år viser at våre digitale kommunikasjonsjobber står seg veldig godt internasjonalt. Det er vi svært stolte over. Det inspirerer til videre innsats, svarer Revheim til KOM24.

Nucleus er nominert i følgende tre kategorier:

Brand Campaign

Aker Solutions

Power The Change

Purpose Driven Communications (COVID-19)

Do it for Oslo

Film & Video

Aker Solutions

Power The Change

Powered by Labrador CMS