Kameratene Max og Torkel skal reise landet rundt for å spre vannglede og kunnskap om sikkerhet til sjøs.

Redningsselskapet følger opp fjorårets TikTok-suksess

Kameratene Max og Torkel skal reise landet rundt for å spre vannglede og kunnskap om sikkerhet til sjøs.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Max Dahl Svendsen (19) og Torkel Westby (20) ble stjerner over natten da de i fjor søkte og fikk jobben som TikTok-ambassadører for Redningsselskapet.

– Responsen i fjor var helt enorm

– Vi hadde aldri trodd at dette skulle bli så populært . Responsen i fjor var helt enorm, derfor gleder vi oss veldig til å spre enda mer vannglede fra sør til nord i år. Vi håper at dette kan bidra til å få enda flere barn og unge til å tenke på sikkerheten når de er ute og bader, eller oppholder seg til sjøs, sier Torkel og Max i en pressemelding.

Fjorårets kampanje fikk over 30 000 følgere og TikTok-klippene til gutten har til sammen over over seks millioner visninger. Kampanjen ble også belønnet med gull i både European Excellence Awards og amerikanske The Communicator Awards.

Byråleder i kommunikasjonsbyrået JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm, sier Torkel og Max har vist hvordan man kan få stor suksess med å lage informativt innhold på TikTok-brukernes premisser.

– Torkel og Max er to sjeldne talenter som har fått mye kreativt spillerom og resultatet har vært imponerende. Nå gleder vi oss til å få mange underholdende sommerøyeblikk fra hele Norge på Tik Tok, sier han i pressemeldingen.

– Suveren jobb

Prosjektleder og digital markedsfører i Redningsselskapet, Ludwig Gjendemsjø, (23), sier Torkel og Max gjør en viktig innsats med å nå mange som ikke vet mye om hvordan de skal bade på en sikker måte.

– Vi vet at mange unge også i år vil tilbringe sommeren i Norge. Da er det viktig at de vet hvordan de kan ta forholdsregler og vite hva de må gjøre hvis noe uventet skjer. Vi gleder oss til å vise frem mer av Norge og Redningsselskapets arbeid, sier han og fortsetter:

– Torkel og Max gjør en suveren jobb i å nå ungdommene der de er, på TikTok. Innsatsen deres er med på å gjøre barn og ungdom over hele Norge tryggere i vannet, sier han i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS