Fra Crocs-kolleksjon til rosa Xbox, Greta Gerwigs Barbie-film har tiltrukket seg mer enn 100 reklamepartnere og skapt utallige overskrifter.
Foto: Warner Bros
Barbies markedsføring går verden rundt. Men suksessen er en del av en større trend
Hvordan leketøysdukkens fantasiverden ble til en magisk opplevelse på kinolerretet, og samtidig satte sitt preg på den moderne markedsføringsverdenen.
Måneds-
abonnement
- Tilgang på all vår journalistikk
- Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
- Fornyes én gang i måneden
1 kr
første måned
Deretter 189 kr pr mnd.
Ingen bindingstid
KJØP
Års-
abonnement
- Tilgang på all vår journalistikk
- Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
- Spar 378 kr
- Fornyes én gang i året
1.890 kr
per år
Ingen bindingstid
KJØP
Toårs-
abonnement
- Tilgang på all vår journalistikk
- Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
- Fornyes hvert andre år
- 25 prosent rabatt sett opp mot månedsabonnement i 24 måneder
3.390 kr
Gjelder for to år
Ingen bindingstid
KJØP