Birgit Skarstein med nytt merkevare-samarbeid
Trondheimsbyrået Berre har utviklet og produsert kampanjen «Vi må snakke om kylling» for REMA 1000-eide Norsk Kylling.
Kampanjen skal hjelpe forbrukeren med å velge dyrevelferd og kylling som vokser saktere, skriver Berre i en pressemelding.
Norsk Kylling leverer i dag til REMA 1000, Circle K, Scandic og Britannia Hotell.
– Det er noe tøft med folk som tør å ta verdistandpunkt, og i tillegg stå i konsekvensene av dem. Norsk Kylling viser at de har vært villige til å faktisk investere i god dyrevelferd. De setter handling bak ordene og står for det de sier, og det har jeg stor respekt for, sier Skarstein.
HER KAN DU SE VIDEOEN:
Berre har løst kampanjen strategisk og kreativt, og produsert alt innhold til TV, SoMe og digitale kanaler. TRY Opt har stått for mediestrategi, kjøp og plassering.
– Dette er en kampanje vi har jobbet med lenge. For oss er det ekstra meningsfylt å jobbe med en merkevare som gjør et viktig arbeid basert på solide verdier. Det sier Lasse Berre, daglig leder i Berre Kommunikasjonsbyrå.
Blant merkevarene til Norsk Kylling er Solvinge og Stange.
– Det er fortsatt mange som ikke kjenner hvilke produkter vi produserer, og som heller ikke vet hvorfor det har noe å si hvilken kyllingtype vi bruker. For å nå ut med historien vår trenger vi hjelp av gode ambassadører som Birgit, sier Hilde Talseth, administrerende direktør i Norsk Kylling.