– Når årets æresprisvinner åpner munnen og deler sine tanker – da lytter virkelig ALLE. Og det gjør de lurt i. Personen er en av landets mest erfarne online markedsførere, lyder deler av juryens begrunnelse om prisvinner Bjarte Humborstad fra Caulis.
– Når årets æresprisvinner åpner munnen og deler sine tanker – da lytter virkelig ALLE. Og det gjør de lurt i. Personen er en av landets mest erfarne online markedsførere, lyder deler av juryens begrunnelse om prisvinner Bjarte Humborstad fra Caulis.

INMA Performance Award:

Bjarte Humborstad fra Caulis tildeles æresprisen – Et faglig geni av vår tid

– En stor inspirasjon, sier daglig leder i INMA og ansvarlig for Performance Award, Camilla Grund.

Publisert Sist oppdatert

(EPICENTER OSLO, OSLO): Torsdag ble prisene i årets utgave av Performance Awards delt ut av bransjeorganisasjonen INMA. Med 43 finalister i åtte kategorier, ble det totalt delt ut 14 metall, i tillegg til INMA styrets Ærespris og en vinner av spesialkategorien Performance Talent.

Årets Ærespris går til konsulent og partner i Caulis, Bjarte Humborstad.

– Bjarte er en som virkelig fortjener heder og ære for sin innsats i bransjen! Han er utrolig faglig dyktig, beundringsverdig engasjert og interessert i bransjen. Best på de store spørsmålene vi alle andre river oss i håret over – i tillegg er han hel ved og alltid positiv med godt humør. En stor inspirasjon, sier daglig leder i INMA og ansvarlig for Performance Award, Camilla Grund.

– Viktig brikke i performance miljøet

Slik lyder juryens begrunnelse av æresprisen:

«Når årets æresprisvinner åpner munnen og deler sine tanker – da lytter virkelig ALLE. Og det gjør de lurt i. Personen er en av landets mest erfarne online markedsførere.

Hans tanker ligger som regel milevis lenger fremme enn hos resten av oss, og hans kunnskap borrer dypere ned i detaljene enn de fleste klarer å henge med på. Og hans engasjement, sammen med formidlingsgleden, inspirerer mer og flere enn vi tror han helt er klar over selv.

Æresprisvinneren har jobbet med internett siden dens spede begynnelse. Han har bred erfaring på tvers av de digitale kanalene - med spisskompetanse innen data, tracking og performance marketing. Han er en pioner innen programmatisk, en dyktig foredragsholder, en kunnskapsrik rådgiver og vi vil driste oss til å si et faglig geni av vår tid.

Hele veien har han delt sin kunnskap med glede - gått aktivt inn for å heve den digitale kompetansen til en samlet bransje – både for annonsører, publisister, teknologiselskaper og byråer – uansett hvilken side av bordet han har sittet på. Og mer enn noen andre har han involvert seg rundt GDPR, tredjepartscookies og andre store komplekse spørsmål i grenselandet mellom teknologi, juss og etikk – og vist en genuin interesse for at alle skal med!

Tusen takk for du er en utrolig viktig brikke i performance miljøet i Norge. Du bidrar til at vi alle blir bedre og går i riktig retning. Vi setter utrolig pris på å ha deg i bransjen».

Handler om å pushe grenser

– Dette er veldig kjekt. Jeg har lyst til å takke alle de jeg jobber sammen med. Dette har vært fantastisk gøy, og det er fantastisk gøy. For en glede å være med å skape en bransje som ikke eksisterte for 20 år siden, det er helt sykt faktisk. Ingenting er skapt så fort som det vi holder på med, det handler om en ting, og det er å pushe grenser, sa en glad og overrasket vinner.

I fjor gikk prisen til Magnus Strømnes Bøe, som i dag er daglig leder i nyoppstartede Rocket. Året før til Christine Torp i Publicis Media, og i 2018 mottok Starcoms Camilla Halleraker prisen i 2018 da hun var i Aller.

Powered by Labrador CMS