Britt Skjeppestad, CEO, EssenceMediacom
Britt Skjeppestad, CEO, EssenceMediacom

Mediacom og Essence slår seg sammen

– Analyse og innsikt blir enda viktigere.

Publisert Sist oppdatert

– Det er en fantastisk tid å starte et nytt byrå. Det har aldri vært mer spennende å jobbe med kommunikasjon, midt i en tid som gir så mange nye muligheter for å bryte barrierer og skape forretningsvekst for våre kunder sier CEO Britt Skjeppestad i en pressemelding.

Tirsdag ble det kjent at de to sterke byråkjedene Mediacom og Essence fusjonerer.

EssenceMediaCom er nå GroupMs største byråkjede.

– Organisasjonsmessig er vi godt rustet for å ta i bruk de nye mulighetene som EssenceMediacom gir oss. Vi har de siste årene gjort mange endringer i stillinger og organisering som gjør at vi nå ligger et skritt foran. I tillegg til et sterkt lokalt fagmiljø, har vi også blitt gode på å bruke kompetanse på tvers av landegrenser sier Britt Skjeppestad.

Essence har blitt rangert som verdens ledende data og analyseselskap av Ad Age, og Media Agency of the Year av blant annet AdWeek.

De ble etablert i 2005, har 2000 ansatte og kjører kampanjer i 120 markeder.

Essence har ikke vært etablert i Norden.

Mediacom er en av verdens største og sterkeste mediebyråkjeder og Mediacom Norge ble etablert i 1995.

I Norge består en betydelig del av kundelisten av lokale og nordiske kunder som Mills, IKEA, Hurtigruten, Innovasjon Norge, Plantasjen, Clas Ohlson, KLP, Circle K og Telia.

– Analyse og innsikt blir enda viktigere og er i kjernen av det vi gjør. Innhold, data og teknologi er muliggjørere. Byrået er bygget for både mennesker – og for algoritmer, sier Skjeppestad i pressemeldingen.

EssenceMediacom har 10 000 ansatte fordelt på 120 kontorer i 96 markeder.

Powered by Labrador CMS