Toralf Waaktaar-Slovik, administrerende direktør i Oculos og Vegar Heir, kommersiell leder i Vipps MobilePay vil styrke norske bedrifters kommunikasjonsevne.

Vipps og Oculos skal samarbeide om kundeklubb i butikk

Vil gi merkevarer en helt ny og målrettet måte å kommunisere på. 

Publisert

Nylig ble Kundeklubb med Vipps lansert. Målet med tjenesten er bedre kundeflyt i butikker. Kunden skal kunne identifiseres ved kassepunktet, bli registrert inn i kundeklubben og få betale med mobilen.

Samarbeidet med Oculous åpner for mer effektiv kommunikasjon, sier Vegar Heir, kommersiell leder i Vipps MobilePay, til KOM24.

– Ved å forene krefter vil vi gi bedrifter økt tilfang av nye kunder og medlemmer, til en langt lavere kostnad enn i dag, sier han.

Han mener samarbeidet er unikt fordi Oculos tilbyr løsninger til alle merkevarer med fysisk handel, uavhengig av hvilket Marketing Automation/CRM-system de bruker - eller om de har alt fra 5 til 500 millioner kroner i omsetning.

Digital transformasjon

– Dermed vil det kunne skapes mer målrettet markedsføring, bedre segmenterte målgrupper og optimaliserte markedsføringskampanjer for bedre resultater, sier Heir.

Det vil styrke lojaliteten og gi mer fornøyde kunder, mener han.

Han får støtte av administrerende direktør i Oculos Toralf Waaktaar-Slokvik, som har store forventninger til å samarbeidet.

– Vipps har 4,3 millioner nordmenn i sin brukerbase og kan potensielt bli Norges største 1:1-kanal. Oculos på sin side er kjent som Norges største miljø innenfor kundelojalitet, marketing Technology og bistår en rekke kunder med behandling av deres data, sier Waaktaar-Slokvik.

Ved å forene krefter vil bedrifter kunne nå ut til flere potensielle kunder og øke kundenes engasjement, mener direktøren.

Både han og Heir mener samarbeidet representerer et viktig skritt mot økt innovasjon og digital transformasjon i betalings- og markedsføringsbransjen. 

 – Fysiske butikker har fram til nå ikke knekt koden for å skape sømløs flyt mellom identifisering, registrering, betaling og lojalitet, sier Waaktaar-Slokik.

Han håper samarbeidet vil bidra til et konkurransefortrinn for norske bedrifter - og unike kundeopplevelser. 

Powered by Labrador CMS