Dai Tran vil sikre innholdsstrategi for web og innhold som skaper verdi for OBOS og dets
medlemmer gjennom helhetlig kommunikasjon i kundereisen.
Dai Tran vil sikre innholdsstrategi for web og innhold som skaper verdi for OBOS og dets medlemmer gjennom helhetlig kommunikasjon i kundereisen.

Ny leder for Innholdsdesign og digitale kanaler i OBOS

12 år i familiestyrt selskap og seks år i partnerstyrt selskap førte til slutt til OBOS.

Publisert Sist oppdatert

I sin rolle hos OBOS vil Dai Tran fra 1. desember ha ansvaret for et team på åtte personer med ansvar for innhold og innholdsdesign på obos.no og i OBOS-appen. 

– I år starter julen 1. desember og jeg gleder meg til å bli en del av OBOS og bygge framtidens samfunn og oppfylle boligdrømmer. OBOS eies av medlemmer og deler overskudd og verdier med samfunn og medlemmer. Dette er noe jeg allerede føler stolthet av å være del av, sier Tran til KOM24. 

Skal løfte brukeropplevelsene 

Som leder for Innholdsdesign og digitale kanaler vil han sikre innholdsstrategi for web og innhold som skaper verdi for OBOS og dets medlemmer gjennom helhetlig kommunikasjon i kundereisen. 

Inn i dette arbeidet tar han med seg 12 år internasjonal erfaring fra Jotun, og 6 år erfaring fra det multidisiplinære konsulentselskapet KPMG.

– Jeg er veldig glad for at vi har fått Dai med på laget. Vi skal skape de beste kunde- og medlemsopplevelsene gjennom relevant innhold i alle kanaler, og med Dais solide bakgrunn og erfaring skal vi sammen løfte de digitale brukeropplevelsene, sier Hilde Stray Due, direktør for innhold og kundekommunikasjon i OBOS.

Store utfordringer i bransjen

Tran deler at den grundige rekrutteringsprosessen, ledet av Helene Graver fra  Hartmark Executive Search og Hilde Stray Due fra OBOS, gjorde valget enkelt.

– De ga meg allerede tidlig en god følelse av OBOS og selskapets unike samfunnsoppdrag. Dette er en unik mulighet til å bruke min erfaring og kunnskap for å bidra til OBOS sin visjon, sier han. 

I en periode med store utfordringer i byggebransjen kombinert med høy rente i markedet, fortsetter OBOS en kontinuitet i boligbyggingen og investerer i leverandører, ansatte og medlemmer. 

– Det er flott å høre bedrifter snakke om samfunnsansvar i gode tider, og enda bedre å se de som utøver samfunnsansvar i urolige tider, sier Tran. 

Realiserer en drøm

Med en utdanningsbakgrunn som inkluderer masterstudier i Internasjonal Markedsføring fra Norge, Prosjektledelse fra NTNU, Forretningsanalyse fra Universitetet i Cambridge, Digital strategi fra Columbia Business School og Digital transformasjon fra MIT Sloan Business School, sier Tran han fortsatt realiserer en drøm ved å jobbe med digital markedsføring og kommunikasjon i hverdagen. 

– OBOS og deres sterke samfunnsengasjement markerer et høydepunkt i denne drømmen sammen med nye utfordringer, sier han og avslutter: 

– Det er samtidig en gledelig anledning å kunne gi ansvaret videre til ny og gamle kolleger i KPMG etter mange flotte år der. 

Powered by Labrador CMS