Før og etter. Appikonet endres til Postens logosymbol og navnetrekk på hvit bakgrunn, men beholder tjenestenavnet Digipost.

Digipost-appen får ny drakt

Moderniseringen av appikonet er den siste i en rekke forbedringer i appen, og styrker samtidig identiteten som Posten Brings digitale postkasse.

Publisert

Alt fra visning og navigasjon, til søk og betaling av faktura har nå blitt enklere.

Formålet med endringene er å forbedre brukervennligheten i appen, og å gjøre det enklere å både sende og motta digital kommunikasjon på en sikker måte.

Merkevaresjef i Posten Bring, Cato Geertsen.

Pensjonerer gammelt ikon

– En endring av appikonet vil tydeliggjøre hvem som er eier og avsender av Digipost. Postens kunder har høy tillit til oss, og opplever oss som pålitelige og ansvarlige, sier merkevaresjef Cato Geertsen som nå pensjonerer et 13 år gammelt appikon.

– Denne soliditeten er selve grunnfjellet i vår merkevarestyrke, fortsetter han.

Liten endring, stort nedslagsfelt

Daniel Vazquez, Kommunikasjonsansvarlig i Digipost.

Endringen påvirker mange, da mer enn 2,2 av Digiposts over tre millioner brukere leser posten sin via appen.

– Vi vil gjøre det så enkelt som mulig å sende og motta viktig post og informasjon. Da trengs det sikre kanaler, og appen er en sentral del av det arbeidet, sier Daniel Vazquez, kommunikasjonsansvarlig i Digipost, og avslutter:

– Vi tror det skal bli fint å forholde seg til at pakkene kommer i den røde appen, og den digitale posten i den hvite.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS