– Det er viktig for meg å ha hjertet med meg i det jeg skal jobbe med kommunikasjonsmessig, og dette er en jobb jeg kjenner jeg kan brenne skikkelig for, sier Cecilie Bryner.
– Det er viktig for meg å ha hjertet med meg i det jeg skal jobbe med kommunikasjonsmessig, og dette er en jobb jeg kjenner jeg kan brenne skikkelig for, sier Cecilie Bryner.

Trygg Trafikk ansetter ny kommunikasjonssjef

Henter inn Cecilie Bryner fra Intendia Norge.

Publisert Sist oppdatert

– Trygg Trafikk har en veldig viktig rolle i samfunnet, noe jeg gleder meg til å være med å videreutvikle. Det er viktig for meg å ha hjertet med meg i det jeg skal jobbe med kommunikasjonsmessig, og dette er en jobb jeg kjenner jeg kan brenne skikkelig for, sier Bryner.

Hun jobber i dag som markedsdirektør i Intendia Norge, som er en del av Intendia Group. Et utdanningskonsern med skoler i Norge og Sverige, der hun har det overordnede ansvaret for all kommunikasjon for skolene NKI og MedLearn. Begge er skoler som tilbyr fagskoleutdanning og yrkesrettede studier.

Det å bidra til at folk kan få faglig påfyll gjennom hele livet er noe som har motivert og engasjert meg til å jobbe med utdanning i mange år. Før Intendia jobbet jeg som markedssjef hos NKS Nettstudier, og var blant annet med på fusjonen av fire skoler til det som i dag er Høyskolen (og Fagskolen) Kristiania.

– Må fortsette med en tydelig stemme

Bryners hovedansvarsområder ligger innen kommunikasjon, markedsføring og rekruttering av nye studenter, og hun er deltaker i Intendia Norges ledergruppe, hvor hun aktivt bidrar med å lede og utvikle skolene. I oktober tar hun over stillingen som kommunikasjonssjef etter Ingrid Trømborg, som blir avdelingssjef for Pasientservice og booking på sykehuset Østfold.

– Trygg Trafikk fremstår som en attraktiv arbeidsgiver med et solid omdømme og fine folk, og jeg skal gjøre det jeg kan for at Trygg Trafikk skal fortsette å ha en tydelig stemme og et sterkt omdømme i årene som kommer, forteller Bryner.

Direktør i Trygg Trafikk, Jan Johansen forteller om en omfattende rekrutteringsprosess for å finne rett kandidat til å ta over etter Trømborg, og han er imponert over alt Bryner tar med seg av kunnskap og erfaring.

– Jeg er sikker på at vi har tatt et godt valg, og at Cecilie vil fortsette det viktige arbeidet vi gjør, sier direktør Jan Johansen
– Jeg er sikker på at vi har tatt et godt valg, og at Cecilie vil fortsette det viktige arbeidet vi gjør, sier direktør Jan Johansen

– Vi hadde mange gode søkere til denne stillingen, og endte opp med en håndfull fantastiske kandidater som alle kunne fylt stillingen og gjort en god jobb for oss. Men Cecilie pekte seg ut som den kandidaten som passet oss best, og derfor falt valget på henne, sier Johansen.

Det var en kombinasjon av hennes bakgrunn, utdanning, erfaring, og personlighet, som matchet godt med Trygg Trafikks fellesskap, kultur, og samfunnsoppdrag.

– Jeg må understreke at vi følte oss veldig privilegerte, som hadde mulighet til å velge mellom så mange kvalifiserte kandidater. Jeg er sikker på at vi har tatt et godt valg, og at Cecilie vil fortsette det viktige arbeidet vi gjør, sier Johansen fornøyd.

Skal samle kreftene

Trygg Trafikk jobber målrettet for å bidra til at færrest mulig blir skadd, eller omkommer i trafikken. Og en viktig del av verktøyet de har tilgjengelig er å kommunisere budskap som opplyser hver og en i trafikken.

– Vi skal spre informasjon, motivere frem gode holdninger og en sunn atferd i trafikkbildet. Det strategiske og operative kommunikasjonsarbeidet er særdeles viktig for oss, og en av Cecilies oppgaver blir å samle alle kreftene internt slik at vi har en tydelig og enhetlig kommunikasjon utad.

En av de største utfordringene til organisasjonen er å omsette fagkunnskap til tydelige budskap om trafikksikkerhet på en lett forståelig måte, som også skal engasjere folk.

– Dette er et spennende og interessant oppdrag, og det er fortsatt mye ugjort innen dette området. Når det er sagt, synes jeg vi som organisasjon jobber godt med kommunikasjon, noe vi har gjort i lang tid, men samtidig vet vi at det alltid er et forbedringspotensial. Og Cecilie kommer til oss, ikke bare med kommunikasjonsbakgrunn, men også mye erfaring innen markedsarbeid, og sitter på kunnskap fra det kommersielle som en ideen organisasjon kan nyte godt av. Vi ser frem til å få henne med på laget i Trygg Trafikk, avslutter Johansen.

Powered by Labrador CMS