F.v. Peder Normann Aarum (Head of Marketing Clear Channel), Jannicke Aas (Daglig leder for Stiftelsen Vålerenga Fotball Samfunn), Cecilie Foss (Press & PR Manager Clear Channel) og Mehran Amundsen-Ansari, (Markedssjefen i Vålerenga Fotball Elite).
F.v. Peder Normann Aarum (Head of Marketing Clear Channel), Jannicke Aas (Daglig leder for Stiftelsen Vålerenga Fotball Samfunn), Cecilie Foss (Press & PR Manager Clear Channel) og Mehran Amundsen-Ansari, (Markedssjefen i Vålerenga Fotball Elite).

Clear Channel og Vålerenga Fotball teamer opp

– Vålerenga er så mye mer enn fotball. Gjennom samarbeidet med Clear Channel får vi en unik mulighet til å vise frem alt hva vi er – og at vi faktisk er klubben for alle, sier Jannicke Aas.

Publisert

Oslos største fotballag slår seg sammen med Oslos største utendørsreklamekanal.

– Vi er alle en naturlig del av byen, og deler mange av de samme verdiene, sier Head of Marketing i Clear Channel, Peder Normann Aarum i en pressemelding.

Reklamekanalen og klubben har langt mer til felles enn man kanskje vil anta. Både Vålerenga Fotball Elite, Stiftelsen Vålerenga Fotball Samfunn og Clear Channel har et mål om å bidra til et bedre samfunn, og gjør en aktiv innsats for et varmere og mer inkluderende samfunn gjennom ulike prosjekter. Vålerenga gjennom sin stiftelse Vålerenga Samfunn og Clear Channel gjennom sitt veldedige program – Platform for good.

– Med Vålerengas solide sosiale arbeid og vår mulighet til å nå ut, tror jeg virkelig at vi vil påvirke og bidra positivt til Oslo. Jeg gleder meg til å se dette samarbeidet ta form.

Vil bli mer synlig i bybildet

Vålerenga og Clear Channel har et langsiktig perspektiv på samarbeidet, og vil gjennom de neste årene ta tak i flere aktuelle og viktige temaer som er viktig for dem begge.

Markedssjefen i Vålerenga Fotball Elite, Mehran Amundsen-Ansari, ser frem til å gjøre Vålerenga-familien mer synlig i bybildet.

– Vi er veldig glade for å ha inngått et samarbeid med Clear Channel. For Vålerenga-familien er det svært viktig å bli mer synlig i Oslo og gjennom samarbeidet med Clear Channel kan vi spre våre budskap og verdier til store deler av byens befolkning. Vi ønsker å vise frem hva publikum støtter ved å komme på våre kamper. Vi er mer enn 2x45 minutter. Vi er mer enn spillere, trenere og ansatte. Vi er også supportere, frivillige, medlemmer og ikke minst klubben for alle, sier Amundsen-Ansari.

– Mye mer enn bare fotball

I løpet av det første året skal teamet utvikle to kampanjer som skal rulles ut på Clear Channels flater. Kampanjene tar tak i to av hovedprosjektene til Stiftelsen Vålerenga Fotball Samfunn – «Jobbsjansen» og «Vålerenga mot rasisme».

– Vålerenga er så mye mer enn fotball og det som skjer på gressmatta på Intility Arena. Gjennom samarbeidet med Clear Channel får vi en unik mulighet til å vise frem alt hva vi er – og at vi faktisk er klubben for alle, sier daglig leder for Stiftelsen Vålerenga Fotball Samfunn, Jannicke Aas.

Den første kampanjen skal på allerede på forsommeren, og retter seg mot unge mennesker som har havnet utenfor arbeidslivet. Målet er å øke kjennskapen til Jobbsjansen slik at flere kan få hjelpen de trenger. Den andre kampanjen skal på til høsten, og tar for seg hverdagsrasisme og diskriminering i idretten.

Powered by Labrador CMS