Ole Henrik Stubberud, kreativ leder i Geelmuyden Kiese, kan se at hans gjeng har hanket inn hele 17 nominasjoner i år ogås.
Ole Henrik Stubberud, kreativ leder i Geelmuyden Kiese, kan se at hans gjeng har hanket inn hele 17 nominasjoner i år ogås.

29 norske nominasjoner: Trigger, Geelmuyden Kiese, Footprint, Hyper og Nucleus kjemper om internasjonal prestisje

Geelmuyden Kiese leder an med hele 17 nominasjoner.

Publisert Sist oppdatert

– Det er alltid gøy å måle krefter mot andre byråer internasjonalt. Dette er første gang vi deltar i CMA og da er det ekstra stas å bli nominert. Det er nok en bekreftelse på at prosjektene våre leverer gode resultater for kundene og holder høyt internasjonalt nivå, sier COO i Nucleus, Anette Jamtvedt.

Nucleus er et av fem norske byråer som har hanket inn til sammen 29 nominasjoner i Content Marketing Awards.

Det er betraktelig bedre enn 2021, da det var 23 norske nominasjoner.

Konkurransen tiltrekker seg byråer fra alle verdenshjørner og til årets konkurranse ble det sendt inn flere bidrag enn noen gang.

– Det er veldig motiverende å være nominert for en jobb som er så viktig – nemlig å få flere til å bruke sykkelhjelm, sier Øystein Berntzen, seniorrådgiver og kundeansvarlig i Nucleus.

– Når vi tidligere har jobbet med sykkelhjelm for Trygg Trafikk, har det vært enkelthet som var det bærende. Denne gang trakk vi strikken i den andre retningen. Vi kjørte på med overdreven humor og litt absurde situasjoner, hvor de dårlige unnskyldningene var det bærende elementet for kampanjen – fortalt på en avvæpnende måte uten skremselspropaganda. Nettopp for å vise hvor dumme unnskyldningene er, og hvor selvinnlysende det bør være å bruke hjelm, sier Berntzen.

Geelmuyden Kiese har lange tradisjoner i denne konkurransen og har i år hele 17 norske nominasjoner, samt det danske kontoret har og en nominasjon.

– Selv om vi har en god track record i denne konkurransen så blir vi like glade hvert eneste år. 17 nominasjoner her fra GK Norge er helt fantastisk – og så synes vi det er ekstra moro at også det danske kontoret vårt har med én nominasjon i år, sier Trygve A. Tønnesen til KOM24.

Sammen med partneren Ole Henrik Stubberud er Tønnesen involvert i tolv av nominasjonene.

Men Tønnesen er opptatt av å dele æren med flere og sier at nominasjonene i år involverer veldig mange internt på huset, og fra alle deler av byrået – fra kreativ avdeling og filmproduksjon, til PR, innsikt/analyse og finansiell kommunikasjon.

– Det er veldig gøy at vi har fått med et så bredt spekter av jobber på shortlist, og for så mange ulike kunder. Både kunder vi har jobbet med lenge, som Yara International, Arbeidstilsynet og Opel/Bertel O. Steen, men også for Nimoklinikken og Revisorforeningen der vi er nominert med de første kampanjene vi har gjort for dem, sier han.

Hyper har sikret seg seks nominasjoner, mens Trigger er på nivå med Nucleus med sine to nominasjoner.

Har vi glemt noen? Gi oss en lyd!

Powered by Labrador CMS