Slik skal danskene lokke nordmenn til Danmark i sommer.
Slik skal danskene lokke nordmenn til Danmark i sommer.

Ny kampanje fra Danmark lover Zen på dansk vis

Publisert Sist oppdatert

Den danske avslapningsbølgen, kjent som «det danske Zen», ruller nå inn over Norge takket være en fersk kampanje fra VisitDenmark. 

Det er det danske byrået &Co og produksjonsselskapet New-Land som står bak kampanjen som tar sikte på å vise verden hvordan danskene mestrer kunsten å leve livet med ro og fred.

Fra influensere til byplanleggere, budskapet er krystallklart: Det er på tide å slå ned tempoet og suge til seg litt dansk chill.

Med 47 prosent  av den danske befolkningen som bærer Zen-lignende etternavn som Han-sen, Mikkel-sen, og Erik-sen, argumenterer kampanjen for at det er mer ved den danske levemåten enn det som umiddelbart er åpenbart. 

Kampanjen, som opprinnelig ble lansert 22. januar med store reklameplakater i Amsterdam og Hamburg, samt en kampanjefilm som kjøres på sosiale medier, har nådd sitt neste store mål: å engasjere svensker og nordmenn med budskapet om dansk zen.

Influensere kommer til å bli aktivt brukt i denne kampanjen.

Powered by Labrador CMS