– For oss er det et stort pluss å jobbe med et byrå som deler vår visjon om å bidra til en litt grønnere fremtid, sier markedssjef i Tise Norge, Sigrun Stenseth.
– For oss er det et stort pluss å jobbe med et byrå som deler vår visjon om å bidra til en litt grønnere fremtid, sier markedssjef i Tise Norge, Sigrun Stenseth.

Tise bytter ut danske &Co. med Oslo-baserte Bureau

– Kjentes riktig ut, sier den norske markedssjefen.

Publisert Sist oppdatert

Etter to år med pandemi og utallige videomøter, kjente Tise på et behov for å «komme hjem», når det gjelder valg av byrå.

– Vi har hatt et godt samarbeid med danske &Co., men to år med videomøter tydeliggjorde at vi ønsket oss et byrå som holder til i samme by som oss. Det kjentes mer riktig ut, forteller markedssjef i Tise Norge, Sigrun Stenseth til KOM24.

En god match

Tise entret det norske markedet i 2016, og er i tillegg til Norge, også til stede i Finland, Sverige og Danmark. Planen videre er å posisjonere seg enda tydeligere i Norden.

– Selv om det er målet og vi er et nordisk selskap, føltes det helt riktig å få inn Bureau. De matchet rett og slett våre behov og personlighet.

For å finne riktig byrå, ble det avholdt en liten pitch runde, forklarer Stenseth.

– For oss er det et stort pluss å jobbe med et byrå som deler vår visjon om å bidra til en litt grønnere fremtid.

Det følte de at det lille byrået gjorde.

– De forstår vår visjon, og vi tror virkelig at de kan hjelpe oss ut ifra de behovene vi har.

Og samarbeidet kan gjerne være «fleksibelt».

– I tillegg til større kampanjer og prosjekter ser vi fram til et samarbeid med Bureau som også rommer spontane muligheter. Det er viktig for oss å følge med på trender og det som skjer i samfunnet, og da trenger vi en partner som er klare til å snu seg rundt raskt når det er noe som skjer.

3, 2, 1

I disse dager fokuseres det på babyklær i Tise-universet.

– Vi ser at mange av tiserne har vokst opp sammen med oss og nå er i en fase av livet der de får barn. Etterspørselen etter barneklær er enorm og vi tror at vi står midt i et turning point hvor flere kommer til å velge brukt til barna fremover. Selv om vi bare er fire personer i den norske markedsavdelingen, skjer det hele tiden noe nytt.

Dette var fra den første store nordiske kampanjen til Tise.
Dette var fra den første store nordiske kampanjen til Tise.

Byråhjelpen trengs primært innen nordiske kampanjer.

– Vi ønsker å posisjonere Tise som det nordiske selskapet vi er. Vår første store nordiske kampanje var 3-2-1-kampanjen med tommelfingerregel som spiller på tallene 3, 2 og 1.

Sammen med Bureau skal se nærmere på hvordan de kan ta denne regelen videre i det nordiske arbeidet.

– Vi har stor tro på at når grunnlaget er bra trenger man ikke å finne opp kruttet på nytt, men ønsker heller å se på hvordan vi kan ta med oss dette videre i arbeidet med Bureau. Vi tror mange kjenner seg igjen i 3,2,1-regelen fordi den er overkommelig for de fleste, samtidig som man virkelig kan gjøre en forskjell.

God kjemi

I tillegg til å ha samme verdier, var det flere faktorer som spilte inn og ble avgjørende for at valget landet på byrået i Waldemar Thranes gate.

– I tillegg til veldig god kjemi så pitchet Bureau seg som et litt annerledes byrå – og det traff oss. Så nå gleder vi oss til å bli bedre kjent med de og til å se hvordan de kan hjelpe oss med å bygge Tise videre.

Som skal jobbe med å etablere seg i Norden.

– Bureau har den fantastiske kombinasjonen av masse erfaring samtidig som de selv er relativt ferske som byrå. På nordisk nivå jobber vi med å etablere Tise som den foretrukne gjenbruksplattformen blant ivrige konkurrenter og det er fint å jobbe med en partner som selv vet hvordan det er å være i en oppstartsfase.

Det var Kampanje som først omtalte det nye samarbeidet.

Powered by Labrador CMS