Kristoffer Hivju og Audi sikret seg nok en gang medaljer i en internasjonal konkurranse.

POL stakk av med åtte medaljer i Cresta awards

– Det er viktig for et byrå som POL å markere seg kreativt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det sier partner og rådgiver i POL, Petter Bryde, til KOM24.

POL stakk av med hele åtte medaljer i årets Cresta awards, ett gull, fire sølv og tre bronse.

– Vi viser bredde

Cresta awards kaller seg selv en av verdens mest prestisjefylte kreative konkurranser å vinne.

Den digitale konferansen har vært arrangert siden 1993 og årlig er det deltakere fra mer enn 70 nasjoner som deltar i konkurransen.

Byråene kjemper i alle klasser fra det seneste innenfor det digitale til de mer tradisjonelle områdene innenfor reklame og design.

POL var nominert i til sammen tolv kategorier.

– Vi viser bredde i det produktet vi leverer. Det synes jeg er gøy, midt oppe i at det er stas å vinne, det gir det hele en ekstra dimensjon, sier han.

Audi og Hivju tok gull samt to sølv. Posten og Angry Santa tok to sølv, mens Kondomeriet og håndjobben stakk av med to bronse. Bergans og collection of tomorrow sikret seg og bronse.

– Viktig å markere seg kreativt

– Vi har en ekstremt høy uttelling i forhold til antall nominasjoner. Det er jo veldig gledelig, sier Bryde.

Han sier det er en bekreftelse på at man har laget noe som blir lagt merke til.

– Det er viktig for et byrå som POL å markere seg kreativt. Det er den kreative kraften vi er tufta på, så det betyr mye for oss, sier han.

Kampanjen med Audi og Kristoffer Hivju har sikret dem en rekke priser gjennom 2021.

– Det samarbeidet mellom Audi og POL har vært bra prismessig. Det er veldig gledelig, sier han.

«Don’t hate. Imitate» av Audi Norge var kampanjen der Game Thrones-skuespiller Kristofer Hivju og Audi svarte på Will Ferrell og GMs humoristiske «angrep» på Norge i deres Super Bowl-reklame. Will Ferrell og GM fikk stor oppmerksomhet i norske medier da de gikk ut og sa at de «hatet» Norge.

Flere norske medaljer

POL er byrået som står bak kampanjen og Einar Film produksjonsselskap med Aksel Hennie på regi.

– Dette var kommunikasjon på speed, fortalte Bryde til KOM24 i sommer.

Det tok to dager fra de så GMs reklame til Audi-reklamen var ute.

– Kristoffer Hivju var på castingprøve hos oss før Audi i Tyskland hadde godkjent ideen, fortalte Bryde da.

Også Anti med kampanjen Level up your brain for Forskningsrådet og Sollin Sæle med @Behold Olso sikret seg medalje i Cresta awards. De stakk av med sølv i klassen influencer campaigns og ambient.

Powered by Labrador CMS