Den globale virksomheten i Hurtigruten Expeditions går over til å hete HX.
Den globale virksomheten i Hurtigruten Expeditions går over til å hete HX.

Hurtigruten bytter navn

Hurtigruten Group med ny merkevarestruktur, og deler opp i «Hurtigruten» og «HX».

Publisert

Hurtigruten Norge beholder det tradisjonsrike og historiske navnet Hurtigruten. 

Den globale virksomheten i Hurtigruten Expeditions går over til å hete HX. Det melder de i en pressemelding. Endringene legger til rette for at Hurtigruten og HX kan utvikle seg og vokse i hver sin retning.

Hurtigruten vil ha hovedkontor i Oslo, mens HX har hovedkontor i London. Sistnevnte har syv skip som seiler til 30 land, inkludert destinasjoner som Antarktis, Grønland, Svalbard, Vest Afrika og Galapagos.

– Vi har to verdensledende selskaper, som begge har historie og tradisjoner tilbake til 1890-tallet. Det forvalter og videreutvikler vi hver dag, sier konsernsjef i Hurtigruten Group, Daniel Skjeldam.

– Vi har over mange år brukt milliarder på å bygge omdømmet og synligheten til norskekysten globalt. Hurtigruten er en utrolig verdifull, internasjonal merkevare, som forbindes direkte med Norge og den ekte opplevelsen av kysten vår. Det skal vi bygge videre på nå, sier sjef i Hurtigruten, Hedda Felin.

Powered by Labrador CMS