Geelmuyden Kiese vinner IN2 Sabre i kategorien «Sports belong to everyone» for Opel.
Geelmuyden Kiese vinner IN2 Sabre i kategorien «Sports belong to everyone» for Opel.

Fem norske IN2 Sabre Awards

Fire norske byråer vinner hver sin IN2 SABRE, Geelmuyden Kiese stikker av med flest med sine to.

Publisert Sist oppdatert

Fredag 27. mai braker det løs med EMEA Sabre Awards i The Guildhall i London. Norske byråer stiller sterkt i 18 ulike kategorier, og har totalt 25 muligheter til å hente hjem en prestisjefull Sabre Award. Prisutdelingen omtales som EM i PR, og i mai er det den 18. EMEA Sabre Awards som deles ut.

Tirsdag ble vinnerne av IN2 Sabre Awards annonsert, og norske byråer stikker totalt av med fem seiere, og tolv Certificates of Excellence.

Seniorkreatør i Geelmuyden Kiese, Trygve A. Tønnessen.
Seniorkreatør i Geelmuyden Kiese, Trygve A. Tønnessen.

Byråene Trigger Oslo, POL, PR-operatørene og Geelmuyden Kiese vinner hver sin IN2 SABRE. Sistnevnte vinner flest med to priser for Opel og Civita.

– Sabre og IN2 Sabre Awards har alltid vært viktige konkurranser for oss, og vi er selvsagt kjempefornøyd med uttellingen og ikke minst at vi anerkjennes for ganske ulike jobber for fem forskjellige kunder. Og så er det moro at vi dermed hevder oss helt i toppsjiktet, i konkurranse med store nettverk og byråer, sier seniorkreatør i Geelmuyden Kiese, Trygve A. Tønnessen til KOM24.

IN2 SABRE Awards deles ut før hovedprisene i London på The Ham Yard Hotel i London, 27. mai.

Se hele listen her.

Experiential Marketing, Best in Live Events

Vinner:

  • Art is coming home – The National museum of art, design and architecture with Trigger Oslo

Certificates of Excellence:

  • Chiefs of fun – Destination Trysil with Trigger Oslo

Best in Sponsorships

Vinner:

  • Sports belong to everyone – Opel with Geelmuyden Kiese

Earned Media, Best in Digital/Print Media – General/Consumer/Lifestyle Media (Earned)

Vinner:

  • When Harry met Santa – Posten with POL

Certificates of Excellence:

  • World's first QR-Kit – Tromsø Football Club with Fuse Norway

Best in Digital/Print Media – Regional (Earned)

Certificates of Excellence:

  • The drawer proof strategy – Visit Norway with Trigger Oslo and Try Råd

Best in Product Reviews (Earned)

Vinner:

  • Sonos Roam launch (Norway) – Sonos with PR-operatørene

Best Earned Media with Influencers + Communities

Certificates of Excellence:

  • How to make a tractor famous – Nellemann Machinery with Nova Vista

Best Persuasive Content

Vinner:

  • The World's Most Equal Country – Civita, The Liberal Think Tank with Geelmuyden Kiese

Certificates of Excellence:

  • All in on exposing illegal gambling – The Norwegian Gambling Authority with Trigger Oslo
  • The vaccine campaign: Do it for yourself – Oslo Municipality with Trigger Oslo and Vi er OSS

Best in Digital Marketing/Advertising

Certificates of Excellence:

  • Education that challenges – Kristiania University College with Geelmuyden Kiese
  • Peugeot e-2008: ALWAYS ReLEVANT – Peugeot Norway/Bertel O. Steen with Geelmuyden Kiese

Best Use of Social Networks

Certificates of Excellence:

  • Norway's Coolest Summer Job – The Sea Rescue Society with JCP PRAD

Best Use of Social Video

Certificates of Excellence:

  • The World's Most Equal Country – Civita, The Liberal Think Tank with Geelmuyden Kiese

Best Meme/Viral Campaign

Certificates of Excellence:

  • Norway wins the Space race – Visit Norway with Trigger Oslo
  • Wonderful is the Earth 2020 – The Church of Norway with Geelmuyden Kiese

Powered by Labrador CMS