Trigger trekker seg fra anbudskonkurranse: – Dette var veldig lett å si nei til – Bryter med budene vi har skrevet under på, sier Trigger. Enova selv er helt tause.
Bør KI-reklame merkes? Dette mener de Merking av retusjert reklame har lenge vært påbudt i Norge. Med økt bruk av kunstig intelligens er det nye spørsmål som melder seg.
– Vi kan ikke bidra til å grave vår egen grav Simen Braathen i Brunch savnet å jobbe på pitcher. Bransjekollegaene er mer lunkne.
Pitchereglene har gjort det kjedeligere å være kreatør «Betalte pitcher, eller at man oppfordrer til å invitere færre byråer, er nydelige tanker. Men realiteten er at om kunder inviterer færre byråer er det ofte oss «wildcard-byråer» som mister sjansen til å vise oss frem.», skriver Simen Braathen i dette innlegget.
Disse var på KFs og produsentenes sommerfest Flere hundre bransjefolk møtte opp da Kreativt Forum og produsentene inviterte til fest.
Spleiselag sikrer sommerfest for bransjen – igjen Det har vært spekulert i om det blir sommerfest eller ikke. Nå bekrefter Kreativt Forum og produsentene at bransjefesten i Frognerparken blir arrangert også i år.
Ingen norsk strandfest i Cannes i år heller For andre år på rad må nordmenn i Cannes finne noe annet å gjøre på torsdagen.
Etterlyste bedre samarbeid: Dette svarer bransjeorganisasjonene – Vi er med andre ord ikke helt enig med Mussa.
Når vi ikke møtes, lærer vi heller ikke «Det jeg lurer på er om vi prøver å komme videre? Prøver vi å dele? Prøver vi å lære? Prøver vi å bli bedre?», skriver Mussa Dagnew i dette innlegget.
Justisdepartementet også kritiske til reklame-forbud Kaster seg på en rekke andre aktører som har uttrykt sterk skepsis til nye føringer.
Aris Theophilakis fikk hederspris: – Dette fortjener jeg ikke – Beklager til de som tror jeg har parkert roperten. Jeg elsker det jeg driver med, men jeg elsker ikke alle av dere.
Dette går pengene fra Gullblyanten til: – Det koster å arrangere Det koster å sende inn bidrag til Gullblyanten. Benedikte Løvdal i Kreativt Forum forklarer hvor pengene tar veien.
Helsedepartementet svarer om reklame-forbud: – Vi er bekymret Departementet har fått kritikk fra Kreativt Forum og ANFO. Nå svarer de.
Kritisk til lovforslag: – Kan føre til økonomiske tap for bransjen Kreativt Forum, ANFO og Sponsor- og Eventforeningen har kommet med sine synspunkter til regjeringen.
Droppet byråpitchen: – Risikerer å bli et «one-hit-wonder» Veidekke droppet byråpitchen og testet JCP i seks måneder før avtale. Kreativt Forum mener den tradisjonelle konkurransen hører til en svunnen tid og oppfordrer bransjen til å tenke nytt.
Se vinnerne fra Sterk Reklame Rekorddeltakelse og en god spredning av utmerkelsene, skapte god stemning på fredag kveld på Tou Scene i Stavanger.
– Har rett og slett blitt mye vanskeligere å være CMO enn tidligere Ricardo Cuilenheim i dentsu står bak det faglige opplegget i Veivalg 1. Deltakere fra flere ulike byråer får bryne seg på oppgaver og diskutere problemstillinger sammen.