Norsk KI-løsning får tillit hos Nettbil og Fullstakk Bilplattformen tar nå i bruk maskinlæringsmodeller fra Odins.ai for å få bedre beslutningsgrunnlag i markedsføringen. Bak valget står også byråpartner Fullstakk.
Sex, strategi og synlighet: Slik dominerer Nytelse.no mediene – Vi har litt annerledes kommunikasjon enn de fleste andre firmaer.
Byråbytte hos Colosseum Tannlege – Fullstakk tar over Colosseum Tannlege bytter mediebyrå og går fra WAL til Fullstakk.
Forbrukerrådet krever oppvask i reklamebransjen Forbrukerrådet mener det er på høy tid å forby både overvåkingsbasert reklame og manipulerende design. Nå etterlyses politisk handling.
Markedsføring er ikke pynt på toppen av verdikjeden. Det er selve vekstmotoren «Markedsføringsfaget står ved et veiskille», skriver den nye ANFO-sjefen Aina Lemoen Lunde i dette innlegget.
UiB på Netflix: – Den største markedsføringskampanjen i norsk universitetshistorie – Den største markedsføringskampanjen noensinne gjort av et norsk universitet.
Merkevarer bygges ikke lenger i budskapet – men i grunnlaget «Vi må bygge det vi vil være kjent for, før vi prøver å bli kjent for det», skriver Karoline Tynes i dette innlegget.
Lotteritilsynet avslutter sak mot influenser Cristian Brennhovd fikk dagbøter på 15.000 kroner for markedsføring av pengespill på sosiale medier.
Rory Sutherland til KOM24: – Markedsførere er elendige til å markedsføre markedsføring Rory Sutherland i Ogilvy langer ut mot bransjens egen selvforståelse: – Vi har latt finansfolka definere verdien vår. Det er en katastrofe.
Marianne Eskeland blir assosiert partner i Amidays Samarbeidet skal korte ned veien fra strategisk planlegging til markedsdrevet vekst for norske virksomheter.
Forbrukerrådet krever strengere regler mot grønnvasking i finans Over sju av ti nordmenn vil ha klare regler for hva som kan kalles bærekraftige fond og investeringsprodukter. Nå ber Forbrukerrådet EU rydde opp.
Freia: – ikke alt som refereres i globale medier er relevant for oss lokalt Trolig ikke aktuelt med KI-reklamer for norsk sjokolade med det første.
Henter årets markedssjef-finalist til Frei Andreas Gundersen går fra CMO-jobb i Profitbase til rådgivningsselskapet Frei.
Kitchen forsvarte Brilleland-kontrakten – ute med ny kampanje nå Publicis Kitchen vant pitchen om Brilleland-kontrakten i vinter og lanserer nå et nytt konsept for optikerkjeden.
Slår alarm om kreativitet i markedsføring: – Drepes sakte men sikkert Erika Brenner tok et oppgjør med det hun mener er kortsiktig tenkning blant norske selskaper.
Kan forvente vekst i reklamemarkedet ANFOs nye rapport gir grunn til optimisme for markedsførere og annonsører.