TIX står bak låta og Harald Zwart står for regien på den nye reklamen.

Slik skal TIX og Harald Zwart få solgt flere Grandiosaer

Grandiosa slipper ny Pizza, TRY står bak kampanjen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Grandiosa har gjort det før med låter som «Respekt for Grandiosa» og «Full pakke». Når de denne uken kommer med en ny serie pizza i butikkhyllene – Grandiosa Delux, forsøker de seg på ny. Denne gangen en av Norges største hitmakere, Andreas Haukeland bedre kjent som TIX, som står bak.

Det melder Orkla i en pressemelding.

Lager låter på bestilling

– Det er en ære! Å lage låter på bestilling er jo det jeg har spesialisert meg på, og sånn sett er Grandiosa et av de kuleste samarbeidene jeg kan tenke meg, sier Andreas Haukeland.

Natt til onsdag denne uken ble låten sluppet på Spotify og til helgen kommer reklamene.

TIX forteller at han begynte med å lage flere utkast til forskjellige låter som kunne få fram den stemningen han ville ha i låten.

– Den skulle være mektig, fengende og oppløftende. Så hadde jeg det egentlig bare sykt gøy med å skrive en partytekst med pizzareferanser. Jeg følte jeg hadde lyktes med å beskrive Grandiosa etter jeg skrev den første setningen: «Hvordan kan det bli noe bedre? Alt var 10 av 10, nå er det 11.»

TIX under innspillingen av den nye Grandiosa-reklamen

Det er TRY som står bak kampanjen.

– TIX er en svoren Grandiosa-fan og var umiddelbart positiv til å være med på dette prosjektet. Han skrev låten etter ett kort brifingmøte, og både byrå og kunde følte at han traff klokkerent, sier Yngve Holtberget, konsulent i TRY Reklame.

Han sier at koronatiden har selvsagt bydd på utfordringer, men mener at resultatet viser at det går an å skape stemning når man legger stemningen fra den ene kohorten på den andre, tredje og så videre og binder dem sammen med ingredienser alle liker; god musikk, stemning, dans og en merkevare som får lov til å snakke om ekte kjærlighet.

Hollywood-regisør på plass

Etter flere år med koronaavgrensinger har man fått rutinene på plass, og Holtberget sier at informasjonsflyt har vært ekstremt viktig for å spare tid og sikre at alle tar ansvar for sin del, men også for å hjelpe hverandre.

– Faste møter via Teams, raske ad-hoc møter ved behov, digitale kanaler hvor alt innhold deles og er tilgjengelig 24/7 for diskusjoner og kommentarer og invitasjoner. Tett og daglig samarbeid mellom oppdragsgiver, reklamebyrå, mediebyrå og produksjonsselskap er et must, sier han i pressemeldingen.

Kampanjen skal gå de neste fire ukene.

Det er Hollywood-regissør Harald Zwart regisserer den nye Grandiosa-reklamefilmen.

– Jeg er glad for være med å lage en reklamefilm med god stemning og masse energi. Det trenger vi nå, sier Zwart.

I Orkla jubler de over samarbeidet med TIX.

– Han er en folkefavoritt, akkurat som Grandiosa. Vi deler dessuten sentrale verdier som stemningsskapende, inkluderende og befriende ukomplisert, og samarbeidet er derfor en utrolig god match, sier senior markedssjef i Orkla, Ingrid Rønneberg Næss i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS