Torjus Lunder Bredvold og Julie Bendiksen tiltrer begge rollen som innholdsprodusent på hvert sitt Spoon-kontor.

TikTok-kokken la ut åpen jobbsøknad på LinkedIn - valgte Spoon

Spoon sikrer seg to nye innholdsprodusenter fra NRK og Helsedepartementet.

Publisert

Spoon i Tromsø og Oslo forsterker laget med nye innholdsprodusenter. I Tromsø begynner journalist Julie Bendiksen og i Oslo begynner sosiale medier-profil, Torjus Lunder Bredvold.

Bendiksen er utdannet journalist fra Høgskulen i Volda med radio som spesialisering, og hun kom rett fra nyhetsavdelingen i NRK da hun startet som innholdsprodusent ved Spoons Tromsø-kontor i januar.

– En liten familie

– I Spoon får jeg gjøre det jeg likte best med journalistikken, som er å snakke med forskjellige typer mennesker og fortelle historiene de bærer på gjennom tekst, lyd eller video. Enten de er spektakulære eller helt hverdagslige, sier Bendiksen, i en pressemelding.

Etter tre måneder har hun funnet seg til rette.

– Vi er et ganske lite kontor med et nært arbeidsmiljø. Det gjør noe med både jobben og samholdet vårt. Vi er en liten familie som kjenner hverandre godt, samtidig som det er veldig flinke folk her. Mitt inntrykk er også at kundene våre har masse tillit til oss.

Byråleder Stine Eriksen, er svært fornøyd med den nyeste rekrutteringen.

– Med Julie får vi en innholdsprodusent som både har kompetanse på tekst, radio og video, og som er kreativ, har et visuelt blikk og vet hva som fungerer i sosiale medier. Så er det en bonus er at hun er kjempeflink med folk.

TikTok-Hattekokken

I Oslo har TikTok-kokken Torjus Lunder Bredvold begynt som innholdsprodusent, etter at han på senhøsten i fjor la ut en åpen jobbsøknad på LinkedIn som fikk mye oppmerksomhet. Etter mange møter med potensielle arbeidstakere, falt valget til slutt på Spoon.

– Jeg hadde tidligere vært på et kurs i kreativitet i regi av nettopp Spoon og fikk med en gang en følelse av dette var et sted jeg ville jobbe. Et stort, kreativt miljø med spesialister innen alle reklamerelaterte fagområder, der folk både er superhyggelige og dritflinke.

Lunder Bredvold har utdanning i både psykologi og filosofi, og tar med seg erfaring fra sosiale medier og mer tradisjonelt PR-arbeid i Helsedepartementet og Miljøpartiet De Grønne.

Han vil jobbe mest med innhold for Spoons matkunder – en sjanger han allerede har mye erfaring fra gjennom sosiale medier-aliaset «Hattekokken» på blant annet TikTok.

Byråleder Siv Tonje Solfjeld forteller at Lunder Bredvold har vært et godt tilskudd til arbeidsplassen.

– Torjus’ bakgrunn og kompetanse på mat, valgkamp og sosiale medier var en perfekt match for oss. Jeg er veldig glad for at vi fikk tak i ham, og jeg tror han er glad for å være her og få gjøre enda mer av det han kan best, bare i et proft studio med flere flinke kolleger.

Powered by Labrador CMS