Klare for JCP-fest 5. november: – Jeg gleder meg maks til å få alle til å ta av på dansegulvet med denne, sier Julie Kjær. Her sammen med byråleder Lars Eia Kirkholm.
Klare for JCP-fest 5. november: – Jeg gleder meg maks til å få alle til å ta av på dansegulvet med denne, sier Julie Kjær. Her sammen med byråleder Lars Eia Kirkholm.

Ny prosjektleder til JCP PRAD

– Som alltid har vi brukt den tiden vi trengte for å finne riktig person, sier byråleder.

Publisert Sist oppdatert

– Det er ikke noe mål å være mange, ikke i det hele tatt. Jeg har tenkt mye på hva målet vårt skal være siden jeg tok over for rundt ett år siden. Det er typisk at man sier at man skal være Norges eller verdens beste byrå og sånne type ting og det vil man helt sikkert være, men det sier jo alle. Det er et litt for enkelt svar synes jeg. Så det jeg har landet på er å være Norges beste arbeidsplass i bransjen.

Det sier Lars Eia Kirkholm, byråleder og partner i JCP PRAD.

Bruker frustrerende lang tid

Det er en rimelig ambisiøs plan å ha og i et selskap med mer enn 80 ansatte i JCP-konsernet kan det være vanskelig å beholde kulturen som er i selskapet. Men han sier det er utrolig viktig for dem å ha de rette folkene.

– Vi har ikke dårlig tid når vi ansetter og vi bruker noen ganger litt frustrerende lang tid. Vi er opptatt av å ikke bare få løst et behov raskt, men at det virkelig skal være gode folk, sier han.

For å ha en finger på pulsen så svarer de ansatte på tre spørsmål hver uke. Svarene er anonyme, men det hjelper ledelsen å se på hvordan folk har det på jobben og de ansatte får mulighet til å si fra om det er noe. Svarprosenten på undersøkelsen er på hundre prosent.

– Har dere fanget opp noe via de spørsmålene?

– Ja, blant annet under korona så så man tydelig det at samhold var ekstremt viktig for folk. Men hvordan kan vi gjøre det selv når vi er digitale? Vi brukte studioene våre, hadde egne sendinger som var interaktive med folk. Da det var lov å samles fem hadde vi satellittsamlinger som var helt fantastisk å se, alle, det var nesten flere enn de som kunne, som var med, sier han.

PR- og reklamebyrået JCP PRAD fortsetter veksten og har hentet inn Julie Kjær som prosjektleder. Hun er den siste inn døra i Akersbakken.

–Som alltid har vi brukt den tiden vi trengte for å finne riktig person. I tillegg til den faglige kompetansen er det viktig for oss at man også passer inn i det jeg kaller verdens beste gjeng, sier byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.

Klar for JCP-fest

Og Julie fikk selvfølgelig topp score på begge deler, forteller JCP-sjefen.

Kjær sier at nettopp kulturen var en av grunnene til at hun søkte på jobben.

–I tillegg til en ekstremt variert og spennende kundeliste, hadde jeg hørt mye om nettopp arbeidsmiljøet hos JCP. For meg var det en spesielt viktig faktor. I tillegg har Lars lovet meg at vi skal spille min ultimate guilty pleasure låt «Hoedown Throwdown» med Miley Cyrus på JCP-festen femte november. Jeg gleder meg maks til å få alle til å ta av på dansegulvet med denne.

Kjær har sin utdannelse fra Emergence School of Leadership, og en Bachelor i Markedsføring og salgsledelse fra Høyskolen Kristiania.

Powered by Labrador CMS