– Det har pågått en flytting av budsjetter på digitale flater blant kundene, sier byråsjef Jon Fredø i Mvh.

Mvh uberørt av pandemien - beholder byråinntekt på nesten 20 millioner kroner

Reklame- og designbyrået holdt stødig kurs gjennom 2020.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg er ganske stolt på den ene siden og litt sliten på den andre siden. Det var et annerledes år og vi hadde en måned hvor det var nærmest totalt stopp i april. Etter var det full fart og det er bare å skryte av alle folka i byrået.

Det sier byråsjef i Mvh, Jon Fredø, på spørsmål om hva han tenker om fjoråret.

– Brå digitalisering

Byrået han leder kom ut av 2020 med en omsetning på 26 millioner kroner, en byråinntekt på 19, 3 millioner kroner og et resultat før skatt på 2,6 millioner kroner. Sammenlignet med 2019 er tallene stort sett de samme.

Mvh ble dannet i 2019 etter en fusjon av byråene Alle Gutta og SandeFredin.

I følge byråets nettsider har byrået bestemt seg for å være passe store. «Store nok til å løse komplekse oppdrag innen alle disipliner. Små nok til at vi er oversiktlige, fleksible og handlekraftige», heter det.

På nåværende tidspunkt teller selskapet 19 stykker, sammenlignet med 18 årsverk i 2019.

– Vi har det siste året brukt mye tid på eksisterende kunder og pandemien førte til at vi fikk en brå digitalisering av hele byrået.

Han forteller at Mvhs kundeportefølje er todelt på den måten av de på forbrukersiden jobber mye med mat der hvor Bama dagligvare og Joker er blant de største kundene. På den andre siden jobber byrået mye med B2B der PowerOffice og Simployer var størst.

– Jeg tror at kundene på B2B-siden de siste årene har sett at de bør begynne å kommunisere mer som selskaper på forbrukersiden De har skjønt at det er mennesker man forholder seg til selv om snakker til en organisasjon. Der er vår erfaring viktig.

Endret etterspørsel

– Hva blir viktig for dere fremover?

– Etter å ha jobbet stort sett hjemmefra i halvannet år - med gode resultater - så er det viktig fremover å ta med de erfaringene vi har gjort oss og samtidig er det viktig at vi nå begynner å være mer fysisk sammen, bygge kultur og videreutvikle arbeidsprosessene våre.

Han forteller også at de har opplevd at etterspørselen etter deres tjenester har endret seg den siste tiden.

– Det har pågått en flytting av budsjetter på digitale flater blant kundene. Det vil si at vi får flere og mindre produksjoner som har kortere levetid. Ting går raskere og det å tilpasse seg den endringen og videreutvikle oss på det området er viktig. Det har vi egentlig allerede kommer godt i gang med, avslutter han.

Nøkkeltall Mvh (2020 - 2019)

Mvh20202019
Omsetning26,7 mill25,0 mill
Byråinntekt19,3 mill19,5 mill
Driftsresultat2,6 mill2,6 mill
Resultat før skatt2,6 mill2,5 mill

Powered by Labrador CMS