Slik ser plakaten til Nicolay Ramm sitt nye humorshow på Latter ut.

Mener Latter driver med uærlig markedsføring 

– Kan ramme tilliten til Latter, sier professoren til NRK.

Publisert

Nicolay Ramm hadde premiere på sitt nye show «Paybacktime!» på humorscenen Latter i Oslo forrige onsdag.

Både NRK og Aftenposten ga forestillingen terningkast to. 

Per Christian Selmer-Anderssen, Aftenpostens anmelder, spør blant annet «Hvorfor skal den gutten der ha show?». 

Plakaten til komikerens nye show prydes imidlertid ikke av toere. I stedet har Latter og Stand-Up Norge valgt å vise fram terningkastene seks og fem fra lokalradioene Radio-E og Radio Riks. 

Til NRK sier tidligere professor i markedsføring, nå professor i innovasjon ved Norges Handelshøgskole, Tor Wallin Andreassen:

– Dette er «cherry picking» for å gjøre seg lekker gjennom smale anbefaleres anbefalinger. Det uthuler terningkastet som kvalitetsindikator og gjøres kun for å tiltrekke seg kunder – som mest sannsynlig blir skuffet. Deres vareprat vil være negativ og kanskje ramme tilliten til Latter. Som alltid: Ærlighet varer lengst.

Daglig leder i Stand-Up Norge, Vemund Vik, svarer slik på kritikken:

– Når vi får både gode og dårlige anmeldelser velger vi selvsagt å fokusere på de gode. Tidligere kom det flere riksaviser og anmeldte forestillingene på Latter, i dag må vi ta til takke med de få som fortsatt kommer.

Powered by Labrador CMS