– Er dette egentlig verdig og riktig?, sier Magnus Hoem Iversen. I 2021 ble han landskjent for sitt sinne da påskekrimmen forsvant fra melken. Nå er krimmen tilbake, men på hvetemelet.

I fjor raste Magnus mot at påskekrimmen forsvant fra melkekartongenNå har den fått plass på hvetemelet

– Jeg tror det blir ganske rart å sette en diger melpose på frokostbordet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Gledelig at krimkameratene er tilbake, men skeptisk til at de blir henvist til kjøkkenskapets grå eminens: melposen.

Det sier Magnus Hoem Iversen til KOM24.

Til daglig er han spinndoktor for byrådet i Bergen, men rett før påsken i fjor ble han landskjent da hans raseri mot Tine ble kjent, da det ble offentliggjort at de droppet påskekrimmen på melkekartongen.

– Verdig og riktig?

Sinnet hans ble den klart mest leste saken på KOM24 i 2021 og flere andre aviser kastet seg på raseriet hans.

Men nå har altså saken tatt en helt ny vending. For nå har Møllerens kastet seg på og har bestemt seg for å trykke et bergensk mysterium på Møllerens poser med siktet mel. Historien om «Gullskillingsbollen» er skrevet av Gunnar Staalesen og tegnet av Arild Midthun.

Hoem Iversen lover at han skal gi det hele en sjanse.

– Er dette egentlig verdig og riktig? Mel gjemmes gjerne bort i skap og skuffer. Jeg tror også det blir ganske rart å sette en diger melpose på frokostbordet. Men jeg skal selvfølgelig heve meg litt over dette, og prøve, sier han.

Kommunikasjons- og digitaliseringssjef Vidar Haugsdal i Møllerens sier til KOM24 at de ser hele tiden etter element som kan aktualisere påsken i enda større grad.

– Påsken er en baketid, det bakes til frokost, lunsj, kos og det hele. Da neste element, hvordan gjøre påsken vår mer akt, da kom dette med krim opp, forteller han.

Fikk ja av Tine

Siden Tine hadde gitt slipp på den ideen i fjor, tenkte Møllerens at de kunne prøve seg.

– Vi snakket med dem og de sa at det var greit. Så begynte ballen å rulle, forteller Haugsdal.

Prosessen med dette begynte allerede i fjor høst, men nå er altså krim-melet ute i butikkene til Norgesgruppen og Rema.

Haugsdal sier at dette er en måte å aktualisere deres produkter.

– Vi ser at det har vært et oppsving på bakeinteressen i Norge under pandemien og vi ønsker og har mål om å være vesentlig del av folk flest sin bakestund i de tusen hjem, sier han.

Utdrag fra årets påskekrim

I Møllerens er de fem stykker som jobber med kommunikasjon og markedsføring. Hovedkontoret deres er i Bergen, men de har og et avdelingskontor i Oslo.

Høytidene er naturlige perioder i året der de legger inn ekstra innsats på kommunikasjon og markedsføring.

– Vi jobber innsiktsbasert og er opptatt av å forstå de målgruppene vi vil nå med produktene våre for å gjøre kommunikasjonen og produktene aktuelle og relevant. Det bruker vi en del ressurser på, sier han.

Derfor kommer de nå med en krim. Krimforfatteren Gunnar Staalesen og tegneserietegneren Arild Midthun har siden 2011 servert historier om privatdetektiven Ulf Ulvheim.

– Kjempefint

Arild Midthun forteller at et univers med baking gir en rekke muligheter for han som tegneserietegner, og understreker at det har vært en sann glede å samarbeide med krimforfatteren i over ti år om å lage historiene om Ulf Ulvheim.

– Det eneste som overgår hans evner som en strålende skribent, er hans alltid gode humør. Jeg gleder meg stort til å fortelle mange Ulf Ulvheim-krimgåter fremover sammen med Gunnar, og jeg håper leserne synes det er like gøy å løse dem, som vi synes det er å lage dem.

I Tine tar de imot stuntet med et smil.

– Det synes vi er kjempefint at nordmenn får lov til å nyte spennende krim av Staalesen og Midtun. Det er vi bare glade for, sier Ingrid Wilberg Arnesen, kommunikasjonsrådgiver i Tine.

Powered by Labrador CMS