Nasjonalmuseet inngår nå en rammeavtale for markedsføringstjenester med Trigger.

Åpningen av det nye Nasjonalmuseet i Oslo er utsatt til 2022 - men nytt byråsamarbeid er på plass

– Det er oppdrag som dette som får det til å gløde hos oss i Trigger.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nasjonalmuseet inngår nå en rammeavtale for markedsføringstjenester med Trigger, opplyses det om i en pressemelding fra byrået.

Åpningen av det nye Nasjonalmuseet i Oslo er utsatt til 2022, men nå skal deler av samlingen på over 400.000 verk oppleves på nye måter og på andre steder enn man er vant til.

I arbeidet med å posisjonere Nasjonalmuseet som et museum for hele landet, ble det lyst ut en anbudskonkurranse tidligere i år. Trigger vant og er allerede godt i gang med å jobbe med museets program for 2021 og en rammeavtale som strekker seg til 2023.

– Forståelse

– Det er vår oppgave å ta vare på og videreutvikle denne samlingen for fremtidige generasjoner, men vi skal også sørge for at så mange som mulig får se og oppleve kunsten her og nå. Trigger viste forståelse for oppgaven og overbeviste oss samtidig om hvordan vi kan bruke tiden fremover til å ta en ny, relevant posisjon både i markedet og samfunnet. Vi har stor tro på at de kan hjelpe oss med å skape entusiasme og engasjement rundt åpningen av det nye museet i 2022, sier Tord Krogtoft, markedsdirektør hos Nasjonalmuseet i pressemeldingen.

En av Nasjonalmuseets viktigste oppdrag er å gjøre kunsten og samlingen tilgjengelig for alle og hver enkelt. Der for blir en av de viktigste oppgavene for Trigger fremover å vise at Nasjonalmuseet er hele landets museum, opplyses det om.

– Drømmejobb

– Det er oppdrag som dette som får det til å gløde hos oss i Trigger. Å etablere en nær og betydningsfull relasjon publikum er stort sett det vi forsøker å oppnå med alt vi gjør - men sjelden med bedre forutsetninger for å lykkes enn med Nasjonalmuseets unike posisjon, samling og tilbud. Dette er en drømmejobb for oss, der både våre faglige og personlige interesser møtes, sier kundekontakt og konsulent i Trigger, Markus Eckbo Endresen i samme melding.

Oppdraget innebærer utvikling av posisjoneringsstrategi, kampanjer, aktivering, redaksjonelt arbeid og daglig engasjerende innhold.

Teamet i Trigger består av konsulent Markus Eckbo Endresen, prosjektleder Marte Bruset Lunde, innholdsrådgiverne Sigrun Stenseth, Charlotte Granbo og Vetle Agedahl, designere Fredrik Myhre og Mariell Rosøy Wathne, kreative ledere Magdalena Kamøy og Bjørnar Flyum Thorsen og PR-rådgiver Gaute Haaversen-Westhassel.

Powered by Labrador CMS