Cathrine Dalan, caseforfatter og strategidirektør i OMD får utdelt pris på trappen hjemme.

McDonalds's herjer i årets ANFO Effekt – Stakk av med både vekstpris og merkevarepris

– Det de har fått til i løpet av ti år er det bare å ta av seg hatten for.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

McDonalds´s kunne feire VEKST seier, Grand Prix og Bauer Medias Merkevarepris etter dagens digitale prisutdeling i ANFO Effekt.

Juryen var ikke i tvil om hvem som skulle vinne årets VEKST case for Stjel våre ansatte.

– Dette er ikke bare godt håndverk– det er også et eksempel til etterfølgelse for alle markedsførere, skriver de og peker på at i en kategori preget av tilbakegang, har vinneren oppnådd kundevekst, økt sine markedsandeler og løftet merkevaren på samtlige parametere.

– Virkelig, virkelig fortjent

– For ikke å glemme ti år med formidabel omsetningsvekst, skriver de.

Olivero stakk av med sølvet i denne kategorien. De har samarbeidet med RED Media og RED dentsu X.

– Først og fremst gratulerer til Mac’ern. Det er virkelig, virkelig fortjent. Det de har fått til i løpet av ti år er det bare å ta av seg hatten for, sier Cathrine Dalan, caseforfatter og strategidirektør i OMD.

– Selvfølgelig en shout out til Nord DDB som har gjort en fant jobb og mine egne kolleger i OMD, sier hun videre.

I tillegg vant McDonald´s, med samarbeidspartnerne OMD og Nord DDB og Bauer Medias Merkevarepris.

Klart å snu en negativ utvikling

Cathrine Dalan, caseforfatter og strategidirektør i OMD sier og i en pressemelding fra ANFO at det bare er å ta av seg hatten for jobben som McDonald's Norge har gjort.

– Ved bruk av innsiktsdrevet markedsarbeid har McDonald's Norge klart å snu en negativ utvikling. Til tross for sunnere spisevaner og økt konkurranse har de på 10 år klart å øke markedsandeler og omsetning i milliardklassen, sier hun.

– Vi er utrolig takknemlige og ydmyke for å ha vært med på denne reisen og gleder oss selvsagt til de neste 10 årene!, sier hun videre.

Olivero og Telenor var konkurrentene til McDonald's Norge om Bauer Medias Merkevarepris.

Powered by Labrador CMS