Meny stakk av med annonsørprisen.

Meny fikk årets annonsørpris under Mediaforum

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I 2019 var det Tine som hentet hjem Annonsørprisen. I år kan Meny smykke seg med denne tittelen.

Det ble klart under Mediaforum, torsdag.

Annonsørprisen er en pris som deles ut til en annonsør som det siste året har bidratt til at mediefaget videreutvikles, og juryeres ut ifra følgende kriterier:

  • Profesjonalitet
  • Innovativ utnyttelse
  • Kunnskapsområder

Meny kjempet mot Visit Norway og Coop Obs.

Juryen trekker frem at Meny har hatt en vekst innenfor flere områder i en av de mest konkurranseutsatte bransjene.

– Det er ingen tvil om at årets vinner har truffet kriteriene i kategorien, og bevist at kunnskap om kundene nytter, skriver juryen.

De drar blant annet fram at Meny har i tillegg tatt ansvar for å utvikle lokale produsenter og lokalt mangfold gjennom å løfte frem lokale produkter både i markedsføring og i butikk.

– Samtidig tilbakeførte de hele 10 prosent av overskuddet på disse produkter til lokale produsenter, for å stimulere mangfold i Norge, skriver juryen.

Det blir og dradd fram at Meny over tid har transformert sin markedsføring til å bli mer innsiktsbasert, data- og teknologidrevet med fokus på sine kunders faktiske kundeatferd og de har deretter brukt denne kunnskap til å skape en mer effektiv og relevant markedsføring totalt sett.

Juryleder har vært Pelle Stensson fra Dentsu. Med seg har han hatt Marie-Louise Alvær fra PHD, Chris Tallerås Steen fra Aller Media, Britt Skjeppestad fra MediaCom, Christian Haneborg fra Schibsted, Christian Thu fra Amedia og Masha Scekic, PHD og Mediaforum.

Powered by Labrador CMS