Fra venstre: Martin Jøndahl, Kristin Ward Heimdal, Tora Viljar Haug og Mathias Thaulow Lisberg.

Knallrøde tall tross kjendisbonanza i Podme

Har 547 prosent vekst i inntekter, likevel har de blodrøde tall.

Publisert Sist oppdatert

Inntektsveksten i Podme har vært enorm det siste året og har økt fra 9,3 millioner kroner i 2021 til hele 60,3 millioner kroner i 2022.

Det er en økning på hele 547 prosent.

Det viser tall som Schibsted har delt, onsdag.

Men selv om inntektene skyter i været holder også utgiftene høy fart og nærmer seg 100 millioner kroner. 

Underskuddet til Podme ble nemlig på hele 37,8 millioner kroner i fjor. Det er hele 20,1 millioner kroner dårligere enn året før. 

Det til tross for at Podme i september 2022 gikk ut og sa at de hadde passert 200 000 abonnenter i Norge, Sverige og Finland og at det da var det raskest voksende abbonementsproduktet til Schibsted, noensinne. 

– Podme AS har hatt en bratt vekst i antall abonnenter og lyttertall, med et attraktivt innhold, kjente profiler og et vellykket innholdssamarbeid med Schibsteds øvrige mediehus, sier Siv Juvik Tveitnes, konserndirektør for Schibsteds nyhetsmedier (News Media) i pressemeldingen fra Schibsted. 

– Selskapet er fremdeles i en oppstartsfase der det gjøres større investeringer både i innholdstilbudet, produktet og markedsføringen. Det negative resultatet er som forventet i den investeringsfasen som Podme er i, sier Tveitnes.

Powered by Labrador CMS