Sebastian Rajendram på Trigger sin sommerfest i 2021.
Sebastian Rajendram på Trigger sin sommerfest i 2021.

SOMMERPRATEN:

– I sommer skal jeg surfe, stå på vannski og bade

Sebastian følger Postgirobyggets oppskrift for en god sommer.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Sebastian Rajendram, kreatør i Trigger, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– I sommer skal jeg surfe, stå på vannski og bade. Det vil si, jeg skal surfe på en lett bølge av rosévinrus, stå på ganske hardt for å komme meg opp på vannski og bade når vannet er over 21 grader. Ellers rømmer jeg sørover til Sandefjord, Korfu og Bari for å finne en hetebølge hvor jeg kan cosplaye som rotisserie-kylling.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Ikke ett, men en serie av det samme minnet. Hver sommer tar samboeren og jeg båten ut til en holme tidlig på morgenen. Lenge før noen andre er på plass, finner vi oss et stille sted å ankre opp og henter frem piknikkurven. Bok, bølgeskvulp og besøk av gode venner utover dagen. Blir ikke så mye bedre, spør du meg. Og ja, jeg ser også konturene av at sommer-meg identifiserer seg som en låt av Postgirobygget.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Det er Royal, faktisk. Nærmere bestemt den triple varianten.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Det må bli tre. Etter å ha jobbet med dem i noen måneder og sett dem gjøre rent bord i Gullkalven, mistenker jeg at vi vil se mer til Atosa Mohebbi Salekdeh, Camilla Tairi og Emilie Wolden. For øvrig liker de både kaffe og pils, og slår nok mer enn gjerne av en prat i sommersola.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Disse absolutthetene gjør det vanskelig å velge, for det lages så mye bra. Derfor går jeg heller for den jeg – i skrivende stund – sist synes var helt nydelig: «I stand» av WAL for Norges hyggeligste håndverker. Såre enkel, men fader så bra.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Bry deg. Om kundenes behov, ja, men minst like mye om folka du skal nå og samfunnet de lever i. Gode jobber blir så mye enklere å lage når man faktisk bryr seg, fordi man da intuitivt forstår den store konteksten våre små budskap skal inn i. Ikke bare gir det god effekt – spesielt med en smart idé i bunn – det ivaretar også ansvaret vi har som kommunikatører. Kanskje er det en klisjé, men vi har makten til å påvirke folk, og da synes jeg vi bør gjøre det med hjartet på rette staden.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Nå har jeg til gode å se et realityprogram om bowling – mitt største, nåværende talent – men inntil videre nøyer jeg meg med ‘The Amazing Race’. Altså, kom igjen?! Sett bort fra den ganske solide pengepremien, er det jo omtrent det samme som sommerferien i konkurranseform.

Powered by Labrador CMS