Styrleder i Markedssjefene Trine Romskoug (f.v) med noen av de nyansatte i Oslo. F.v. Thea Marie Melleby, Samantha Torres Escobar, Rikke Granrud, Petter Ødegaard og Lena Mæland.

Ansettelsesbonanza hos Markedssjefene – har ansatt 14 nye personer

Skulle styrke laget med inntil ni nye personer: – Det var mange gode kandidater, og underveis i prosessen så vi at det var hensiktsmessig å ansette flere for å dekke opp for fremtidige behov, sier styreleder.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I september meldte det seg et stort behov for å ansette flere i Markedssjefene. Styreleder i konsulentselskapet, Trine Romskoug kunne fortelle at de så for seg å ansette mellom sju og ni personer. Inn i årets tredje måned har Markedssjefene ansatt totalt 14 personer siden høsten.

Det var mange gode kandidater, og underveis i prosessen så vi at det var hensiktsmessig å ansette flere på enkelte områder for å dekke opp for fremtidige behov. Vi har stor pågang fra nye kunder, og vi må sørge for å ha riktig og nok kapasitet tilgjengelig, sier Romskoug til KOM24.

Ønsker å være i forkant

Av de 14 nyansatte var det bare Hanne Ormar som begynte som digital markedsfører tilbake i desember. De to siste nyansettelsene tiltrer sine roller i april. Og i januar, februar og mars, styrker selskapet laget med henholdsvis to, seks og to nye kolleger i ulike roller.

– Tross pandemi vil jeg si at vekst, økt kompetanse og tydeligere markedsposisjon er beskrivende. Vi opplever at kundene ønsker hjelp i større omfang og i lengre oppdrag, og at mange velger å leie inn et team fra oss framfor å ansette. Grunnen til dette er at faget vårt er blitt så spesialisert at det er vanskelig å ansette en markedsfører som er god på alt. For mange er det da mer hensiktsmessig å leie inn et team med ulik kompetanse fra oss.

Og konsulentselskapets markedsvekst tilsier at det vil bli enda flere ansettelser på alle avdelinger innen året er omme.

– Vi har alltid vokst organisk i forhold til kundetilfanget, men denne gangen har vi ønsket å være mer i forkant. Nå er det viktig for oss å få onboardet alle de nyansatte på en god måte, og sørge for at de kommer godt i gang i oppdragene sine.

Styrelederen begrunner planene om videre ansettelsesvekst med stor etterspørsel etter enkelte stillinger.

Dette er de nye i Markedssjefene:

  • Hanne Ormar (Oslo), Samantha Torres Escobar (Oslo) og Karoline Mangersnes Moe (Bergen), i stillingen som Digital markedsfører.
  • Lena Maeland (Oslo) og Thea Marie Melleby (Oslo), begge som Grafisk designer.
  • Isabelle Simonsen (Stavanger), Andreas Oddane Gundersen (Stavanger), Maria Tornes (Oslo), Petter Ødegaard (Oslo) og Line Alm (Oslo) som Markedssjef.
  • Ole Fuglebakk (Bergen) er ny Nettsidespesialist
  • Rikke Granrud (Oslo) og Lene Meyer Barnes (Bergen) som Innholdsprodusenter.
  • Siri Thorbjørnsen Holden (Oslo) som Inbound Specialist.

– De er utrolig fagsterke med gode samarbeidsevner, og de klør i fingrene etter komme i gang med kundene våre. Det er en god sammensetning av godt erfarne og forholdsvis ferske markedsførere, og det bringer både bred bransjeerfaring og ny kompetanse inn i selskapet. De som allerede har begynt har kommet imponerende raskt inn i oppdragene sine, og tilfører kundene verdi med en gang.

Viktig med konsulentegenskaper

Når Markedssjefene rekrutterer ser de alltid etter fagkompetanse, men det er flere andre faktorer som spiller inn.

– Fagkompetanse er selvfølgelig grunnleggende, og vi ser alltid etter noen som kan tilføre oss noe nytt både faglig, bransjeerfaring og personlighet. Men like viktig er konsulentegenskaper. Man må være selvgående, strukturert, glad i å samarbeide med ulike mennesker, trives med å jobbe for ulike merkevarer og evne å se muligheter hos kundene.

Hanne Ormar startet før jul og kom fra stillingen som markedssjef i Blush.no.

Hanne Ormar og Petter Ødegaard.

– Jeg søkte meg til Markedssjefene fordi jeg har hørt så mye bra om selskapet, spesielt at de som arbeider her innehar unik kompetanse innenfor markedsføringsfaget. Jeg har fått jobbe med ulike utfordringer for flere små og store kunder allerede, og merker at jeg må jobbe skjerpet og prestere hver eneste dag. Det passer meg godt, sier Ormar.

Petter Ødegaard startet 1. mars og kommer fra stillingen Senior content manager i PDL Norge.

– Jeg er veldig fornøyd med å få muligheten til å jobbe i Markedssjefene. Her trer jeg inn i et miljø som bygger på kompetansedeling, og jeg kan vokse både faglig og personlig. Det å kunne lene meg på utrolig dyktige kolleger med enorm spisskompetanse, kommer til å gi meg enorm utvikling i en spennende rolle. Jeg forventer stor variasjon i hverdagen og en rekke ulike og spennende utfordringer i samarbeid med kunder i ulike bransjer og industrier.

Powered by Labrador CMS