Ble Årets SoMe-byrå: – Ga aldri opp
HER Agency vant prisen «Årets SoMe/innholdsbyrå 2024» under HER Awards.
– Det er en utrolig følelse å bli tildelt denne prisen. Vi er fulle av ydmykhet, stolthet og takknemlighet, sier daglig leder og medgründer i HER Agency, Liva Kalve.
Å bygge et byrå fra bunnen av, uten økonomisk støtte eller investorer, har utfordret dem til kjernen, men det har også lært dem verdien av ekte partnerskap og nyskapning.
– På dager som denne kjenner vi en ekstra stor takknemlighet for at vi aldri ga opp, og at vi alltid har bevart troen på vår visjon. Vi ser med spenning mot fremtiden, klar for nye utfordringer og muligheter til å fortsette vår vekst og gjøre en enda større forskjell i vår bransjen, sier COO og medgründer Thea Marlen Herstad.
Bidratt til betydelig vekst
HER Agency forteller å bevisst ha tatt et valg å gå egne veier med en unik profil og stemme som skiller seg ut fra mengden og tradisjonelle byråer.
– For oss står handling foran ord; vi har dedikert oss til ikke bare å snakke om vår kompetanse innen sosiale medier og markedsføring, men å tydelig demonstrere den, sier Herstad.
Gjennom strategisk bygging av egen Instagram-profil har byrået skapt et showcase der de deler innhold av høy verdi og gir følgerne innsikt og inspirasjon.
– For ikke å glemme fokuset på å bygge et community som kan ha bidratt til både nominasjon og stemmer for denne prisen, legger Kalve til.
Juryens begrunnelse var klar:
«Årets vinner produserer ikke bare innhold for andre bedrifter, men er sentral i utviklingen av strategier og konsepter. De ønsker at kundene skal lykkes, og er et fullservice digitalt markedsføringsbyrå. Ikke bare det er de et selskap flere i bransjen ser til for oppdatert kunnskap og digitale trender. De legger sjel, kreativitet og stolthet i alt arbeid de utfører for sine kunder. Selskapet inspirerer, engasjerer og har bidratt til betydelig vekst hos flere av deres kunder.»
Opplevd å bli undervurdert
HER Agency er skapt, eid og drevet av unge kvinner.
– Vår finger er konstant på pulsen av nye trender, og dette setter oss i stand til å manøvrere gjennom det digitale landskapet med både presisjon og dybdeinnsikt. Vi er opptatt av å utfordre etablerte standarder og har høyt fokus på å jobbe dynamisk og trendbasert, sier Kalve.
For fire år siden stod Kalve og Herstad arbeidsledige midt under pandemien etter at deres arbeidsgiver gikk konkurs.
– Vi hadde ikke noe kart og kompass for fremtiden, men vi bestemte oss for å bygge vår egen vei fremover. I dag er HER Agency et komplett digitalt byrå, med fire ansatte og en rekke fantastiske kunder, forteller Kalve.
HER Agency er stolte av sitt nære forhold til kvinnelige bedriftseiere. De brenner for å støtte og fremme kvinner i næringslivet. HER Awards representerer for dem mer enn bare en utmerkelse.
– Det er et kraftfullt symbol på betydningen av å løfte frem kvinner i næringslivet. Som et kvinneledet selskap, er det dypt forankret i våre verdier at kvinner skal oppmuntres til å ta den plassen de fortjener, anerkjennes for sin kompetanse og verdsettes for sine styrker - på lik linje med sine mannlige kolleger, sier Herstad.
Gründerne har selv opplevd å bli undervurdert og behandlet annerledes på bakgrunn av alder og kjønn.
– Dermed jobber vi aktivt for å gjøre en forskjell og bidra til at kommende generasjoner får flere kvinnelige forbilder i business, sier Herstad og avslutter:
– Arrangementer som dette vekker oppmerksomhet, bygger fellesskap, og er en drivkraft for den nødvendige endringen vi ønsker å se i verden.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no