Integrerings- og mangfoldsdirektør Libe Rieber-Mohn.

Tante Randi seiret over fire andre byråer: – En god match

Nå er Tante Randi i gang med å utvikle en informasjonskampanje for IMDi.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Denne våren ønsket integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) bistand til utvikling og gjennomføring av en todelt informasjonskampanje. Det var fem byråer som ville bryne seg på dette oppdraget med en anskaffelsesverdi på to millioner kroner.

– Verdibasert reklame

Gambit Hill & Knowlton, Good Morning Naug, Hallogen AS, Try Råd og Tante Randi Reklamebyrå leverte tilbud. Det var sistnevnte som stakk av med seieren.

– Vi driver som oftest med verdibasert reklame, og jobber allerede med Unicef, Den norske kirke og Osloskolene. Så vi følte at vår filosofi og det IMDi var ute etter i denne oppgaven er en god match, sier kreativ leder i Tante Randi, Tore Woll, til KOM24.

Reklamebyrået til Tore Woll er oppkalt etter tanten hans.

Han forteller at dette er første gangen byrået har jobbet for integrerings- og mangfoldsdirektoratet, og at det er en spennende kunde å jobbe for.

Tre kriterier

De fem byråene som leverte tilbud ble vurdert etter tre kriterier, der kompetanse ble vektet 30 prosent, oppstart og kapasitet telte 30 prosent og kvalitet i løsningsforslaget ble vektet 40 prosent.

IMDi vil at byrået skal utvikle en overordnet landsomfattende informasjonskampanje rettet mot både private og offentlige arbeidsgivere, uavhengig av bransje og størrelse.

Her er målet å øke bevisstheten blant norske virksomheter og arbeidsgivere om etnisk mangfold som ressurs.

Del to av oppdraget handler om å utvikle en informasjonskampanje som begrenser seg til de bransjer, sektorer og virksomhetsområder som tilskuddsordningen og veiledningstjenesten rettes mot.

Det vil her vektlegges å promotere tilskuddsordningen samt veiledningstjenesten, og oppfordre arbeidsgivere innen de valgte bransjer, sektorer og virksomhetsområder om å aktivt bruke de tilgjengelige tjenestene. Målet med denne kampanjen er at målgruppen søker om tilskudd og tar i bruk IMDis tilhørende veiledningstjeneste.

Woll opplyser om at kampanjen trolig vil bli rullet ut i løpet av juni. Tante Randi samarbeider også med Mindshare på dette oppdraget.

Powered by Labrador CMS