Integrerings- og mangfoldsdirektør Libe Rieber-Mohn.
Integrerings- og mangfoldsdirektør Libe Rieber-Mohn.

Tante Randi seiret over fire andre byråer: – En god match

Nå er Tante Randi i gang med å utvikle en informasjonskampanje for IMDi.

Publisert

Denne våren ønsket integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) bistand til utvikling og gjennomføring av en todelt informasjonskampanje. Det var fem byråer som ville bryne seg på dette oppdraget med en anskaffelsesverdi på to millioner kroner.

– Verdibasert reklame

Gambit Hill & Knowlton, Good Morning Naug, Hallogen AS, Try Råd og Tante Randi Reklamebyrå leverte tilbud. Det var sistnevnte som stakk av med seieren.

– Vi driver som oftest med verdibasert reklame, og jobber allerede med Unicef, Den norske kirke og Osloskolene. Så vi følte at vår filosofi og det IMDi var ute etter i denne oppgaven er en god match, sier kreativ leder i Tante Randi, Tore Woll, til KOM24.

Reklamebyrået til Tore Woll er oppkalt etter tanten hans.
Reklamebyrået til Tore Woll er oppkalt etter tanten hans.

Han forteller at dette er første gangen byrået har jobbet for integrerings- og mangfoldsdirektoratet, og at det er en spennende kunde å jobbe for.

Tre kriterier

De fem byråene som leverte tilbud ble vurdert etter tre kriterier, der kompetanse ble vektet 30 prosent, oppstart og kapasitet telte 30 prosent og kvalitet i løsningsforslaget ble vektet 40 prosent.

IMDi vil at byrået skal utvikle en overordnet landsomfattende informasjonskampanje rettet mot både private og offentlige arbeidsgivere, uavhengig av bransje og størrelse.

Her er målet å øke bevisstheten blant norske virksomheter og arbeidsgivere om etnisk mangfold som ressurs.

Del to av oppdraget handler om å utvikle en informasjonskampanje som begrenser seg til de bransjer, sektorer og virksomhetsområder som tilskuddsordningen og veiledningstjenesten rettes mot.

Det vil her vektlegges å promotere tilskuddsordningen samt veiledningstjenesten, og oppfordre arbeidsgivere innen de valgte bransjer, sektorer og virksomhetsområder om å aktivt bruke de tilgjengelige tjenestene. Målet med denne kampanjen er at målgruppen søker om tilskudd og tar i bruk IMDis tilhørende veiledningstjeneste.

Woll opplyser om at kampanjen trolig vil bli rullet ut i løpet av juni. Tante Randi samarbeider også med Mindshare på dette oppdraget.

Powered by Labrador CMS