– Jeg tror vi kan slå fast om man vil ha nye resultater, må man gjøre ting på en annen måte.

Paal Fure og dentsu Norge gjør noe de aldri har gjort før

Lanserer for første gang en helhetlig ansettelseskampanje for å finne nye kolleger til hele byrå-familien.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Fure er CEO i dentsu Norge og Nord Europa. dentsu er en global konsulent og byrågruppe med 60 000 ansatte i 145 land. I Norge teller dentsu rundt 300.

Han mener arbeidsmarkedet har endret seg betraktelig gjennom pandemien, og åpner opp for kandidater som kanskje ikke har vurdert en jobb i en konsulent- og byrågruppe som dentsu tidligere. Og mener Covid har vært nyttig for forståelsen av arbeidsmarkedet.

Tilgjengelige og attraktive

– Folk har lært seg å jobbe på nye måter fra nye steder i landet, men også vant med å jobbe med kolleger og leverandører utenfor Norge. Det har gjort at virksomheter har lært at kolleger og arbeidssted ikke behøver å være tid- eller stedfestet. For oss i dentsu er ikke dette nytt, men jeg tror flere arbeidsgivere og folk i arbeidsmarkedet har blitt oppmerksomme at de kan jobbe i et konsulentselskap fordi en hybrid løsning er mulig. Dermed er vi tilgjengelig for potensielt flere fremtidige kolleger enn tidligere, sier han til KOM24, og legger til:

dentsu-kampanjen er godt synlig i bybildet, og byr på ekte folk.

– Derfor ville vi tenke nytt for å gjøre oss mer tilgjengelige og attraktive.

dentsu Norge rullet nylig ut sin siste kampanje, i jakten på et tosifret antall nye ansatte. Aldri før har de laget en slik kampanje.

– Det er første gang vi søker etter folk på denne måten. Og det er første gang vi gjør en helhetlig og integrert kampanje for alle byråene i dentsu.

dentsu Norges fagmiljø består av byråene iProspect, Merkle, isobar, Carat og RED dentsu X.

Viser ekte folk

Den nye kampanjen er godt synlig rundt i bybildet på boards, T-banen i Oslo og en aktiv Snapchat-kode som lar deg bli kjent med flere av menneskene som jobber i dentsu-familien. Dette skal gi kandidatene et innblikk i hvordan det faktisk er å jobbe i dentsu.

– Vi ser en hyggelig effekt av dette også intern hos oss. Kampanjen viser folkene våre – ekte folk som jobber i ulike byråer og i ulike roller. De forteller hva de gjør og at dette er jobber som lar seg kombinere med egne interesser og familieliv.

Fure forteller at disse historiene bidrar til å skape stort engasjement og leder til høyere interesse for hvert av byråene. Det er også lettere for nye kandidater å avgjøre om det er interessant å jobbe i dentsu house.

– Om dette er den beste måten å skaffe interesse rundt nye stillinger, er litt tidlig å si noe om – men det ser veldig lovende ut. Men dette er én måte å gjøre det på, og jeg tror vi kan slå fast om man vil ha nye resultater, må man gjøre ting på en annen måte. Det å gjøre egne medarbeidere aktivt involverte, tror jeg flere har litt å lære av. Og jeg lover at vi vil dele våre erfaringer når vi har kommet godt inn i det nye året.

Powered by Labrador CMS