Wergeland Apenes ble etablert i 2011. Nå er byrået solgt til Ahead Group. Martin Apenes fortsetter som daglig leder, og navnet skal ikke endres.

Wergeland Apenes er solgt

Aller Medias Ahead Group, med Kjetil Botten Skogly i spissen, har sikret seg PR-byrået.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Rune Mørck Wergeland og Martin Apenes selger byrået til Aller Media, skriver Kampanje.

Ifølge Skogly blir det ingen navneendring, navnet Wergeland Apenes vil dermed bestå.

– Det er en merkevare som står veldig sterkt i markedet og det ligger noen verdier der som har blitt bygget opp over tid som vi vil kapitalisere på og bruke videre, sier Skogly til Kampanje.

Skal holde på sitt DNA

Martin Apenes forklarer at Ahead Group ønsker at byrået skal holde på sitt DNA, blant annet ved å arrangere sitt eget julebord, gjennomføre bonusturer og være seg selv.

– Jeg skal være daglig leder og alt skal være som før, men vi skal få noe på toppen som gjør at vi får til enda bedre ting. Så det blir ikke en fullintegrering som av og til kan være en trussel for kultur og miljø. Vi skal fortsatt være et boutique-byrå i markedet. Det blir det beste fra to verdener, sier Martin Apenes.

Ahead Group har kjøpt en majoritetsandel av Wergeland Apenes. Partnerne i byrået vil selge seg helt ut i løpet av en fireårsperiode.

Som en del av Ahead Group, blir Wergeland Apenes en del av byråmiljøet som allerede består Hyper, Oculos, Elg, Retail House Varejo og Nova Vista.

Powered by Labrador CMS