Fra venstre: Stine Pettersen, Damien Egan, Barbro Fagerbakk fra Avidly, sammen med Emilie Nøss Wangen og Kaare Øystein Trædal fra TRY Dig. Amesto Growth er allerede på plass i Boston for årets INBOUND 23 konferanse.

Tre konkurrenter går sammen – lanserer nordisk teknologikonferanse

TRY Dig, Avidly og Amesto Growth har satt all rivalisering til side for å arrangere teknologikonferansen «Nordic Growth Summit» i Oslo neste år.

Publisert

Som et svar på HubSpots årlige Inbound-konferanse i Boston, USA – som arrangeres denne uken – har TRY Dig, Avidly og Amesto Growth lagt bort konkurranseinstinktet til fordel for et samarbeid. 

11. april 2024 går startskuddet for den helt nye konferansen i Norden med navnet «Nordic Growth Summit». Dagskonferansen skal finne sted på Radisson Blu Plaza.

– Målet er å gi nordiske ledere muligheten til å styrke sine virksomheter gjennom teknologi som HubSpot og AI, på lik linje med den amerikanske konferansen Inbound, sier Emilie Nøss Wangen, daglig leder i TRY Dig, i en pressemelding. 

– Det skal også handle om nettverksbygging og innsikt som vanligvis er reservert for større arrangementer ute i verden, legger hun til. 

Slipper å reise

Inbound er en markedsføringskonferanse som samler markedsførere, selgere og bedriftseiere over hele verden hver høst. 

Arrangørene TRY Dig, Avidly og Amesto Growth, har hatt et sterkt ønske om å skreddersy eksklusivt innhold for nordiske ledere ved å bringe den globale scenen rett til dørstokken i vår egen «bakgård». 

– Det er mer klimavennlig om folk kan slippe å reise den lange veien til USA. Den nye konferansearenaen i Oslo vil tilrettelegge for et liknende arrangement for de nordiske virksomhetene som deltakerne kan slippe å navigere lange flyreiser til. Dette blir det også mindre jetlag av, forteller Barbro Fagerbakk, Chief Revenue Officer, i Avidly. 

Gjester

Nordic Growth Summit har allerede sikret flere foredragsholdere. Det er blant annet bekreftet at den anerkjente Jason Bevan vil gjeste scenen i april neste år. 

– Bevan hadde tidligere ansvaret for innovasjon og den kreative prosessen i Warner Bros. Hans innsikt har vært sentral i ulike globale kampanjer. Nå skal han fordype seg i den enorme suksessen til Barbie – et ikonisk merke som har overgått generasjoner – senest med den mye omtalte Barbie-filmen, sier Knut Pedersen, daglig leder i Amesto Growth. 

Konferansen har som mål å avsløre strategier, kampanjer, teknologiske nyvinninger og innovasjoner som holder selskapene i rampelyset i flere tiår. 

– Og hovedfokuset vil ligge på Nordens utfordringer og muligheter. Dette er den mest spennende oppsetningen jeg har sett, avslutter Emilie Nøss Wangen, daglig leder i TRY Dig.

Powered by Labrador CMS