For 23. gang skal MFO dele ut tittelen «Årets Markedsfører». Her fra fjorårets arrangement.

En av disse fire blir «Årets Markedsfører»

Det står mellom OBOS, Amnesty International, Rørosmeieriet og Vipps.

Publisert Sist oppdatert

For 23. gang skal MFO dele ut tittelen «Årets Markedsfører», og juryen har den siste tiden gjennomgått en rekordhøy bunke med søkere til «Årets Markedsfører».

De fire finalistene som skal knive om tittelen er OBOS, Amnesty International, Rørosmeieriet og Vipps, som alle skal presentere sine caser på konferansen som holdes på Christiania Teater 23. mars.

– Generelt et høyt nivå

Det er juryen som har plukket ut de 4 finalistene i kåringen, og som skal avgjøre hvem som til slutt stikker av med seieren og blir kåret til Årets Markedsfører 2022.

Årets jury:

  • Lars Erling Olsen (Juryleder og Professor i markedsføring og Fagansvarlig, Handelshøyskolen BI)

  • Ida Cecilie Wille (Daglig Leder MFO)

  • Sverre Vinje (Strategidirektør Carat)

  • Kathinka Sommerseth (Konserndirektør Marked, Kommunikasjon og Samfunnsansvar OBOS)

  • Martine Flatlie (Markedsdirektør Maja.no/Legevisitt)

  • Kristina Tangeraas, (Account Director TRY)

  • Dag Robert Jerijervi (Redaksjonssjef Kampanje)

  • Trine Synøve Lie Larsen (kommunikasjonsdirektør, Bufdir)

Juryleder Lars Erling Olsen er imponert og legger ikke skjul på at juryeringen har vært en krevende jobb.

– Søknadene til Årets markedsfører 2023 holder generelt et høyt nivå! Juryen er imponert over bredden av markedsføringsarbeidet og at mange ulike organisasjoner – små og store – i ulike bransjer har deltatt, sier Olsen.

Og legger til at juryen har hatt en krevende jobb med å finne frem til årets nominasjoner, og at kampen om de fire øverste plassene har vært tøff.

– Vi er likevel sikre på at de fire nominerte representerer det beste av norsk markedsføringsarbeid siste år og at casene vil være til stor inspirasjon og læring for andre markedsførere.

Fremmer markedsavdelingen

Årets markedsfører har i 23 år fremmet helheten av arbeidet til markedsavdelingen, og har markert seg som en prestisjefylt og anerkjent pris.

– For MFO er målet med «Årets Markedsfører» å stimulere til nyskaping, kreativitet og forretningsmessige resultater innen markedsføringsfaget, sier daglig leder i MFO, Ida Cecilie Wille.

Hun gleder seg stort til å samle bransjen til en dag med inspirerende foredrag, prisutdeling og mingling.

Årets Markedsfører fremmer arbeidet til markedsavdelingen, uavhengig om markedsarbeidet utføres på vegne av en liten, stor, global eller lokal merkevare.

Powered by Labrador CMS