Zaptec og global merkevaredirektør Helga Tjelta Mørk, er ute med nytt globalt kommunikasjonskonsept.

Zaptec lanserer globalt kommunikasjonskonsept

Setter humor på flere velkjente utfordringer i ny global kampanje.

Publisert Sist oppdatert

Zaptec fortsetter sin internasjonale ekspansjon og lanserer et globalt kommunikasjonskonsept, som på en humoristisk måte viser hvordan deres lader passer til alle elbiler.

Kampanjen «Powers any EV» er et ledd i Zaptecs internasjonale ekspansjon, der det norske elbilladeselskapet med en humoristisk tvist adresserer flere velkjente lade-utfordringer.

Bakteppet er at flere lurer på hvilke elbilladere som fungerer med deres elbil, og dette er problemstillingen Zaptec aktivt går inn for å løse i sin nye kampanje.

– Med bakgrunn i spørsmål fra våre kunder og en hypotese om at mange synes det er kaotisk med for mange ulike elektroniske ladere, utviklet vi denne kampanjen hvor vi tar utgangspunkt i at du kun trenger én lader for å lade elbilen din, sier global merkevaredirektør i Zaptec, Helga Tjelta Mørk, i en pressemelding.

En heltehistorie

Zaptecs ladeboks fungerer med alle elbiler uavhengig av hva slags modell du har, og kampanjen viser også frem andre fordeler med ladeboksen.

– Blant annet vårt design, at laderen er lett å bruke, og at den leverer høyeste kvalitet på sikkerhet.

Det er Morgenstern som har utviklet kampanjen, som blant annet består av et knippe filmer regissert av Martin Werner i Bacon.

– Livet består jo i stor grad av å holde styr på alle laderne våre. Den innsikten tror vi kjennes sann i store deler av verden. Telefonen, barbermaskinen, drillen, smartklokka - og nå til og med bilen. Alt har ulike ladere. Heldigvis passer Zaptecs ladere til alle elbiler – uansett bilmodell – så det er heltehistorien vi ville fortelle, sier kreatørene i Morgenstern, Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø.

Vil vise at det er lett

Innsikten styrkes av en undersøkelse gjennomført av YouGov på vegne av Zaptec. Undersøkelsen viser at over to millioner nordmenn synes det er slitsomt med mange ulike elektroniske ladere, og der den gjennomsnittlige nordmann har mellom dem til ti ulike ladere hjemme.

To av fem svarte også at de gjerne skulle hatt et likt ladeuttak for alle elektroniske apparater. Kampanjen lanseres denne våren og vil kunne ses på tv, digitale og sosiale medier.

– Vårt mål er å fortsette og levere den beste kvaliteten på våre produkter i alle markeder, samtidig som vi bidrar til elektrifiseringen av samfunnet, på en kreativ og humoristisk måte. Vi vil vise hvor lett det er å ha og lade en elbil, avslutter Tjelta Mørk.

Powered by Labrador CMS