Heming Welde Thorbjørnsen (Kommunikasjonsforeningen), Tanja Schøien (Nr. 17), André Ishak (Kreativt Forum), Jenny Skavlan, Ida Cecilie Wille (MFO).
Heming Welde Thorbjørnsen (Kommunikasjonsforeningen), Tanja Schøien (Nr. 17), André Ishak (Kreativt Forum), Jenny Skavlan, Ida Cecilie Wille (MFO).

Kommunikasjonsbransjen går sammen om Green Camp

En samlet bransje inviterer til Green Camp med fokus på bærekraft og kommunikasjon.

Publisert

– Med Green Camp har vi på rekordtid klart å skape en arena for samarbeid på tvers av sektorer og miljøer, som kan hjelpe hverandre med kommunikasjonen av bærekraft, sier initiativtaker og daglig leder i kommunikasjonsbyrået Nr. 17, Tanja Schøien i en pressemelding.

– Viser at vi står sammen

Konferansen ble arrangert for første gang i 2022 og 1. juni er det klart for en ny utgave av konferansen.

Med seg på laget har Nr. 17 fått Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO), Kreativt Forum, Kommunikasjonsforeningen og Markedsforbundet.

Samarbeidet er med på å gi et enda større nedslagsfelt for bærekraftskommunikasjon, og forhåpentligvis inspirere andre bransjer til varig og miljøvennlig endring.

– Denne konferansen viser at vi står sammen om tematikken på tvers av våre verdigrunnlag. Bærekraft er et område som påvirker oss alle, og som vi alle bør ha et bevisst forhold til. Vi gleder oss til å bidra til dette både før og under arrangementet, forteller Ida Cecilie Wille, daglig leder i MFO.

– Blant de mest etterspurte temaene

Kommunikasjonsforeningen støtter konferansen fordi temaet bærekraft er svært aktuelt for deres medlemmer.

– Bærekraftarbeid og bærekraftkommunikasjon har i flere år vært blant de mest etterspurte temaene fra våre medlemmer til våre egne kurs og konferanser. Vi er derfor glade for muligheten til å kunne samarbeide med andre, sentrale aktører i kommunikasjonsbransjen for å hjelpe både private og offentlige virksomheter med å sikre reelt bærekraftarbeid og unngå grønnvasking, sier Heming Welde Thorbjørnsen, prosjektleder i Kommunikasjonsforeningen.

Målet er at Green Camp kan forene aktører fra ulike sektorer og miljøer og at deltakerne kan finne gode samarbeidspartnere for veien videre. I fjor deltok hele 120 selskaper fra hele Norge på campen.

André Ishak, fagansvarlig i Kreativt Forum, er enig i at kommunikasjon rundt bærekraft er svært viktig.

– Vi er glade og stolte av å bli invitert inn som samarbeidspartner i Green Camp. Her ønsker vi å vise hvor viktig og effektivt god kreativ kommunikasjon og design kan være når det gjelder bærekraftspørsmål, sier Ishak.

Powered by Labrador CMS