Fra venstre: Trygve Tellefsen og Jan Morten Drange i ANFO deler ut prisen for «årets kampanje overfor studenter» til Tolletaten, her ved Elisabeth Nedresæter og Kim Gulbrandsen.
Fra venstre: Trygve Tellefsen og Jan Morten Drange i ANFO deler ut prisen for «årets kampanje overfor studenter» til Tolletaten, her ved Elisabeth Nedresæter og Kim Gulbrandsen.

Juryen hedrer Tolletaten: – Det skal godt gjøres å ikke ha fått med seg TV-serien «Toll»

Tolletaten vinner pris i kategorien «årets kampanje overfor studenter».

Publisert Sist oppdatert

Dagens tredje kategori under Magnet Awards retter seg mot studenter, og er også den kategorien med flest bidrag inn.

I en pressemelding fra ANFO opplyses det om at det var et vidt spekter av cases i denne kategorien, og en av de kategoriene med mest diskusjon om hvem som skulle på pallen.

Til slutt var det Veidekke med «Veidekkedagen» som stakk av med bronsen og Cowi med «Ingenørd» som stakk av med sølvet i kategorien.

Gullet i denne kategorien var det bred enighet om i juryen. Tolletaten – Ny bachelor i toll, vareførsel og grensekontroll er vinnerne i denne kategorien.

Tilstede for å motta prisen var kommunikasjonsdirektør i Tolletaten, Kim Gulbrandsen og senior kommunikasjonsrådgiver Elisabeth Nedresæter.

– Det er mange som har vært involvert i arbeidet med å synliggjøre det nye studiet og Tolletaten som arbeidsplass, men vi ønsker først og fremst å hylle alle tollerne som står på 24/7. Det er de som byr på seg selv og det er deres kunnskap, engasjement og arbeidsoppgaver som er dokumentert i de ulike kanalene – og som igjen har inspirert så mange unge til å oppsøke oss og til å søke seg til tollstudiet. Studentene som starter opp nå til høsten kan se frem til praksisperioder og spennende arbeidsdager med en helt rå gjeng, sier Gulbrandsen om prisen.

Juryen sier følgende om Tolletatens arbeid:

«Hele kampanjen hadde som målsetning å rekruttere relevante kandidater til ny tollfaglig utdanning, samt å bygge intern stolthet og styrke etatens omdømme. En tydelig målgruppe var potensielle studenter i alderen 18-35 år. Det skal godt gjøres å ikke ha fått med seg TV-serien «Toll» som har vist frem tollere på jobb, og hvilke problemstillinger og oppgaver de håndterer i hverdagen. Oppmerksomheten fra TV-serien har vært utnyttet målrettet i aktiviteter mot studenter i sosiale medier og andre kanaler.

Resultatene er imponerende. Tollerutdanningen er Norges mest ettertraktede utdanning per studieplass. Med over 2.000 førsteprioritetssøkere på 35 studieplasser og over 5.000 søkere totalt, er Tollerutdanningen Norges nest mest søkte studie. Juryen er imponert over strategi, kreativitet og ikke minst resultatene».

Vinner: Årets kampanje overfor studenter

ValørSelskapKampanjenavn
GullTolletatenNy tollutdanning - Bachelor i toll, vareførsel og grensekontroll
SølvCOWI ASIngenørd
BronseVeidekkeVeidekkedagen 2020
Powered by Labrador CMS