Urban Miner-kampanjen som Nord DDB laget for Elkjøp har sikret seg hele fem finaleplasser i The One Show.

19 norske bidrag kjemper om gull i The One Show

Nord DDB og POL leder an blant de norske byråene.

Publisert

Denne uken ble de nominerte til The One Show klare.

Listen består av de innsendte bidragene som kom seg gjennom første runde med bedømming og er nå med i andre runde hvor det er juryer som skal kåre vinnerene. Hvem som går til finalene blir klart seinere i april og 18. mai blir vinnerene offentliggjort.

Den uken blir fylt av prisutdelinger i New York, for først er det tid for Young Ones Student Awards på mandagen og deretter er det tid for ADC 102nd Annual Awards på vår nasjonaldag, 17. mai.

Det er totalt 19 norske bidrag i finalen, til sammenligning er det 29 danske og hele 53 svenske bidrag med i finalen.

Alle som har kommet så langt som dette er sikret gull, sølv, bronse eller shortlist.

Best av de norske er det POL som er med sine fem finaleplasser. Fire av plassene er for en jobb for Redd Barna, mens deres årlige julekampanje for Posten har sikret dem en finaleplass.

Nord DDB gjør det bra med sine Urban Miner-kampanje og har og sikret seg fem finaleplasser

Powered by Labrador CMS