Lasse Polmar og Hølje Tefre lot et myntkast avgjøre rekkefølgen på byrånavnene som danner det nye navnet etter fusjonen.

SMFB og Dinamo fusjonerer - har store ambisjoner for fremtiden

Myntkast bestemte navnet: – At både SMFB- og Dinamo-navnet skal være med fremover er åpenbart. Å forkaste ett av navnene eller lansere et nytt navn nå var aldri oppe til diskusjon, sier Hølje Tefre.

Publisert Sist oppdatert

– Sammen skal vi bli det skarpeste byrået i krysningen reklame, design, kreativitet, teknologi og innhold. Vi vil fremholde vårt fokus på retail, promo, og effektiv produksjon, som vi sammen med kundene våre har utviklet til å bli et av selskapets sterkeste fotavtrykk. Fremover skal vi skape enda bedre resultater, endre holdninger og få merkevarer og virksomheter til å vokse, sier daglig leder i SMFB, Lasse Polmar i en pressemelding.

Fredag ble det kjent at byråene Dinamo og SMFB slår seg sammen.

Blir et solid byrå

SMFB ble etablert i 2004 med en sterk tradisjon for kreativt fokus, og har levert kampanjer og konsepter i en årrekke.

Samtidig har Dinamo 25 års erfaring med strategiske leveranser innen design, kreativitet og kommunikasjon bak seg. Og etter oppkjøpet av teknologiselskapet Dice i 2019, har også de digitale tjenesteområdene vokst betydelig.

– Sammen kommer vi til å bli et av de mest solide byråene som kan levere på hele verdikjeden av markedsføring- og designtjenester. Vi tror alle kunder kommer til å bli veldig fornøyde med denne utviklingen, sier daglig leder i Dinamo, Hølje Tefre.

Med på laget kommer også eventbyrået Appetite hvor SMFB eier en tredjedel av selskapet. Appetite er et av Norges ledende eventbyråer og spesialister på kreativ historiefortelling og produksjon.

– For oss er det utrolig spennende og motiverende at dette skjer, og vi skal bidra til at alle de kundene som gruppen har skal få skreddersydde løsninger som skaper entusiasme og resultater, sier daglig leder i Appetite, Marcus Håkonsen.

Aldri aktuelt å lansere nytt navn

Totalt vil den nye byrågruppen telle rundt 80 personer og ha tilhold i Storgata 2.

– Vi flytter sammen i løpet av de neste dagene og ser frem å realisere de mange positive synergiene til glede for både kunder og ansatte. Sammen skal vi videreutvikle kompetanseområdene våre, og etter hvert styrke oss ytterligere gjennom nyetableringer, sammenslåing og oppkjøp, sier Polmar.

Og rekkefølgen på byråene i navnet ble avgjort med myntkast.

Hølje Tefre

– At både SMFB- og Dinamo-navnet skal være med fremover er åpenbart. Å forkaste ett av navnene eller lansere et nytt navn nå var aldri oppe til diskusjon, til det ligger det for mye verdi i dem begge, sier Tefre.

I forbindelse med fusjonen har daglig leder i SMFB, Kristian Schøning-Kristiansen, valgt å tre til side og forfølge nye muligheter.

– Etter nesten 12 år i SMFB har jeg tenkt å bruke litt tid på å finne ut hva som blir neste kapittel for meg. Jeg har hatt noen fantastiske år i SMFB og tar med meg mange gode minner fra både kolleger, kunder og samarbeidspartnere, sier Schøning-Kristiansen.

Polmar sier i samme medling at de øsnker han all lykke på veien videre.

– Vi er veldig lei oss for at Kristian har valgt å forlate oss. Han har vært med å sette preg på byrået i årene han har jobbet her. Han vil bli savnet.

Powered by Labrador CMS