– Det er absolutt plass til flere betalingsaktører i markedet, og målet med kampanjen er at folk skal kjenne til Strex som et unikt betalingsalternativ, sier Tove Mette Dramstad, i Strex.

Mobil-tjenesten Strex vil utfordre finansaktørene og de mobile betalings-appene

– Ønsker at brukeren skal ha et mer bevisst forhold til Strex og hvor enkelt det er å betale med mobilnummeret.

Publisert

– Det er absolutt plass til flere betalingsaktører i markedet, og målet med kampanjen er at folk skal kjenne til Strex som et unikt betalingsalternativ hvor du kan betale med mobilregningen, sier administrerende direktør i Strex, Tove Mette Dramstad, i en pressemelding.

Betalingsaktøren er nå ute med en større kjennskapskampanje utendørs og via digitale kanaler.

– Strex er godt etablert som betalingsløsning på områder som kjøp av medieinnhold, digitale tjenester, parkering, billetter, donasjoner, abonnementer og lydbok.

Ifølge aktøren har over fire millioner av befolkningen i Norge allerede benyttet seg av Strex, men tjenesten er fortsatt en relativt ukjent merkevare. Kampanjen skal bidra til å gjøre Telenor, Telia og ice sin egen betalingsløsning mer kjent.

Direkte assosiasjon

Det er digitalbyrået DAYTWO og mediebyrået Synlighet som har vært med på prosjektet med å utvikle nytt kommunikasjonskonsept og kampanjen for å skape kjennskap rundt betalingstjenesten. Kampanjen har hatt fokus på et så tydelig og enkelt budskap som mulig.

Fra den nye kjennskapskampanjen til Strex.

– På en mest mulig direkte måte, ville vi at folk skulle assosiere Strex-logoen med betaling med mobilregningen – helt uavhengig av kort, app, koder eller konto i banken, sier partner og konseptutvikler i DAYTWO, Christian Aune.

Løsningen ble en visuell kampanje der det fokuseres på et bredt spekter av mennesketyper som har en mobiltelefon i hånden.

– Tanken med kampanjen er å være produktnære og vise relevante situasjoner der du kan bruke Strex. Vi har derfor valgt plasseringer utendørs som er lokalisert i nærheten av brukersteder som kino, buss og parkering, i tillegg til digital spredning gjennom en kombinasjon av bannere, YouTube og betalt og organisk innhold på sosiale medier, sier prosjektleder i Synlighet, Karoline Gåre.

Skape et bevisst forhold

Strex er en utfordrer til de store finansaktørene, samt de mobile betalings-appene som Vipps, Apple og Klarna.

For å bruke Strex trenger du kun en mobiltelefon og kjøpet belastes mobilregningen. Mobilbetalingstjenesten begynte i 1999 ved å ta betalt på mobilfaktura ved kjøp av digitalt innhold som spill, logoer og ringetoner. Og i 2013 bestemte mobiloperatørene for å flytte betalingsvirksomheten ut til et felleseid selskap som ga større muligheter.

Siden den gang har Strex jobbet med å bygge produkter og kundedrevne løsninger innen betaling og kommunikasjon.

– Inntil for noen år siden har ikke Strex vært like synlig i betalingsverdikjeden. Nå ønsker vi at brukeren skal ha et mer bevisst forhold til Strex og hvor enkelt det er å bruke ved å betale med mobilnummeret, avslutter Dramstad.

Powered by Labrador CMS