Jeppe Gjesti går fra TRY til Edge Branding. Byråleder Yvonne Aasbø er strålende fornøyd med nyansettelsen.

Jeppe Gjesti går fra TRY etter åtte år 

– Jeg tenkte det var på tide å utfordre meg selv innen et nytt fagområde. 

Publisert

Etter åtte år i TRY reklamebyrå, har Jeppe Gjesti startet i ny jobb som Art Director og rådgiver i reklamebyrået Edge Branding. 

Til KOM24 forklarer han valget delvis på grunn av behovet for å være mer tilgjengelig hjemme etter å ha pendlet fra Kragerø til Oslo i fire og et halvt år, da han har en datter på fem år som skal begynne på skolen til høsten. 

Videre sier han at en annen grunn var det spennende tilbudet om en rolle som AD/rådgiver. 

– Jeg tenkte det var på tide å utfordre meg selv innen et nytt fagområde. Jeg har jo hatt det veldig bra i Try, og vi skilles som venner, men noen ganger må man ut av komfortsonen for å utvikle seg. Edge har mye spennende på gang og jeg tror jeg har mye å bidra med, sier Gjesti. 

Får økt kundekontakt 

Byråleder Yvonne Aasebøl er fornøyd med å rekruttere fra TRY. 

– Vi er strålende fornøyd med enhver ansettelse, men det er selvfølgelig ekstra stas å rekruttere fra selveste TRY, sier hun og fortsetter:

 – Jeppe har en imponerende erfaring som våre kunder kommer til å nyte godt av. Jeg gleder meg til å se ham utvikle seg i sin nye rolle som rådgiver/AD, og regner med at vi fortsatt kommer til å se hans «designmagi».

Gjesti vil fortsatt dyrke sin lidenskap for design, men nå i en mer overordnet rolle. Samtidig vil han også få økt kundekontakt, noe han lenge har følt savnet. 

– Her får jeg delta mer i prosessen, fra idé og design til strategi og salg – det blir både spennende og utfordrende, sier han. 

Tyngre tider

I reklamebransjen kommer trendene før de når storsamfunnet. Flere aktører i reklamebransjen rundt om i Norge gjorde seg i fjor klare til vanskelige tider

– Trender kommer og går, og det som er toneangivende i Oslo er kanskje ikke like tydelig her, sier Gjesti. 

Dessuten skal han nå jobbe mer designdrevet og da er ikke trendene nødvendigvis de samme, sier han. 

– Vi har heldigvis en variert portefølje og mange bein og stå på her i Edge, og jobber målrettet med kompetanseutvikling – så jeg føler vi er godt rigget til å møte eventuelle nye utfordringer, avslutter Gjesti. 

Powered by Labrador CMS