Fra venstre fremme: Marte Brennbakken (Prosjekteder og produsent Y Oslo, Netlife), Beth Stensen (Daglig leder, Netlife), Babak Behrad (Planner, Trigger), Lene Lyck Fasting (konsulent, Trigger). Bak fra venstre: Bente Kvam Kristoffersen (Daglig leder Trigger), Kristoffer Krohn Eide (Kundesjef i Oslo, Netlife)
Fra venstre fremme: Marte Brennbakken (Prosjekteder og produsent Y Oslo, Netlife), Beth Stensen (Daglig leder, Netlife), Babak Behrad (Planner, Trigger), Lene Lyck Fasting (konsulent, Trigger). Bak fra venstre: Bente Kvam Kristoffersen (Daglig leder Trigger), Kristoffer Krohn Eide (Kundesjef i Oslo, Netlife)

Trigger og Netlife inngår konferansesamarbeid

– I år kan vi tillate oss å ha enda høyere mål for hva Y 2021 skal være.

Publisert

– Det er egentlig utrolig at vi ikke har funnet sammen tidligere, men når det omsider skjer er det lett å se hvorfor. Begge miljøene er notorisk opptatt av åpenhet og deling, og med Youngstorget som felles utsiktspunkt var det lett å bli enige om et felles ønske om tettere samarbeid, sier daglig leder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen i en pressemelding.

Netlife og Trigger, som begge har lokaler på Youngstorget i Oslo, har nå startet et samarbeid som er i full gang. I første omgang skal de to byråene samarbeide om konferansen Y 2021.

– Netlife har allerede opparbeidet seg en stor fanskare, spesielt etter fjorårets svært vellykkede digital-konferanse. Da måtte vi virkelig tenke nytt på hvordan vi kan bruke de digitale mulighetene for å skape skikkelige møteplasser og dialog fremfor enveis foredragsformater. Tilbakemeldingene fra deltakerne var unisont positive, og i år ønsker vi å bli enda bedre, sier Beth Stensen, daglig leder i Netlife.

Hybrid-konferanse

Ambisjonene for årets Y-konferanse er høye.

– I år kan vi tillate oss å ha enda høyere mål for hva Y 2021 skal være. Vi har troen på at vi kan lage en skikkelig bra hybrid-konferanse der vi kombinerer alle muligheter for digitale opplevelser med faktiske fysiske møteplasser. Det er ihvertfall planen, sier Stensen videre.

Det som startet med Webdagene har tatt store skritt mot å være en konferanse som flere får øynene opp for.

Ønsket med konferansen er å skape en møteplass hvor folk i store, mellomstore og små bedrifter møtes og deler kunnskap. Y Oslo ble først arrangert i et telt på Youngstorget siste uken i september 2019. På grunn av covid-19 ble konseptet heldigitalt i 2020.

I september er håpet å kunne invitere deltakerne til noe fysisk, og så er planen fra 2022 en perfekt hybrid.

– Vi samarbeider nå tett med å sette sammen det aller beste programmet, og ser at vi har mye å tilføre hverandre, sier Kvam Kristoffersen.

Powered by Labrador CMS