Hans Petter Stub og Nicolas Tidhammar har kjøpt opp nesten halvparten av Bodø-byrået Frantz.
Hans Petter Stub og Nicolas Tidhammar har kjøpt opp nesten halvparten av Bodø-byrået Frantz.

Whydentify kjøper seg inn i byrået Frantz

Skal gjøre den tradisjonelle medierådgivningen enda mer datadrevet. 

Publisert Sist oppdatert

Employer branding-byrået Whydentify kjøper 44,44 prosent av det Bodø-baserte teknologiselskapet Frantz.

Det melder selskapet i en pressemelding.

Stillingsannonsering er preget av økt grad av automatisering, med økende antall tilbydere i markedet. 

For Whydentify har det vært naturlig å sikre et partnerskap med leverandører av denne type tjenester, for å gjøre den tradisjonelle medierådgivningen enda mer datadrevet, skriver selskapet i pressemeldingen.

De har over lengre tid testet ulike leverandører, og brukte Frantz blant annet da selskapet selv skulle finne nye medarbeidere på tampen av 2022. 

Det ble etter hvert flere prosjekter, og Whydentifys oppkjøp er startskuddet på et enda tettere samarbeid fremover. 

Frantz AS leverer en egenutviklet teknologi for datadrevet kandidatsøk. 

Det datadrevne søket erstatter tradisjonell annonsering og er et supplement til tradisjonell hodejakt/search. 

På kundelisten finner vi en lang rekke rekrutteringsselskaper og kommuner, i tillegg til Politiet, BDO og Insula. 

Selskapet er basert i Bodø og teller 10 medarbeidere. Omsetningen i 2022 var på 43 millioner kroner og med et samlet resultat på 7,7 millioner kroner de to siste årene. 

Whydentify AS driver innen employer branding og talent acquisition og har kunder som DNB, TINE, Bærum kommune, Hydro og Manpower Group.

Selskapet har kontorer i Oslo og Stockholm og teller 10 medarbeidere. Omsetningen i 2022 var på 56 millioner kroner med et samlet resultat på 15,4 millioner de to siste årene. 

Powered by Labrador CMS