Silje Fylling og Sofia Allstrin vant den nasjonale delen av Cannes Young Lions Media. Premien var blant annet turen til Cannes.

Dentsu-duoen visste ikke hva de kunne forvente seg i Cannes

Selv med et program minutt-for-minutt, nøye planlagt av Sofia Allstrin og Silje Fylling, har ikke alt gått som planlagt i Cannes Lions.

Publisert

(CANNES): I mars ble det en lunsj utenom det vanlige for Sofia Allstrin og Silje Fylling i Dentsu. Da fikk de beskjed om at de var Norges representanter i Cannes Young Lions Media.

I juni brukte de utradisjonelle triks for å holde seg våkne og fokusert gjennom briefen til den internasjonale delen av Young Lions.

I midten av juni kom resultatet av 24 timer slit, og selv om Allstrin og Fylling ikke nådde helt opp, er de godt fornøyd.

– Vi gjorde vårt beste. Det var en veldig tøff konkurranse, og det hadde selvfølgelig vært gøy å vinne, men vi er godt fornøyd med å være til stede i Cannes, forteller de til KOM24.

Hadde timeplanen klar

Den nasjonale delen av Cannes Young Lions Media er et samarbeid mellom Capa Kinoreklame og Mediebyråforeningen. Sistnevnte sammen med Dentsu, finansierer turen til Cannes med inngang til festivalen, fly og hotell for Fylling og Allstrin.

Allstrin og Fylling utenfor palasset i Cannes.

– Det var en del av premien for å vinne den nasjonale konkurransen, og vi vet at vi er veldig heldige. Vi tar det absolutt ikke for gitt, for slik er det ikke i alle kategoriene. I tillegg har vi et byrå som oppfordrer til deltakelse i konkurransen, og har lagt alt til rette for oss å være her i Cannes.

Allstrin har tatt på seg en slags reiseleder-rolle, og hadde på forhånd laget en meget detaljert dagsplan for oppholdet.

– Vi skjønte fort at det ikke er så lett her. Det skjer noe overalt hele tiden, og vi har løpt fra en sal til en annen siden mandag. Men det er veldig inspirerende og vi er utrolig takknemlige for å være her.

Bli med på alt

Nå er målet å fylle sekken med så mye inspirasjon som mulig før hjemreisen på søndag.

– Jeg tror vårt beste tips er å si ja til alt. Bli med på alle foredrag du kan og dropp alle planene på forhånd. Vi har snakket med mange personer som er relevant for våre roller, samtidig som det også blir tid til mye gøy kombinert med det faglige.

Ingen av dem visste helt hva de kunne forvente seg, men begge er enige om at Cannes Lions er enda større enn de hadde forventet seg.

– Det er et imponerende program og store navn på alle lister. Det er en herlig blanding av faglig innhold, sterke merkevarer og underholdning. Det er mange ting vi ikke har tid til, men vi skal prøve å få med oss så mye som mulig.

Det eneste det er mangel på er pauser.

– Man får kanskje litt overtenning fordi det er et mylder i alle retninger, men akkurat nå tror jeg vi må legge inn et par små pauser her og der for å holde ut resten av uken. Men vi kunne ikke hatt det bedre og nyter vårt første besøk i Cannes Lions.

Powered by Labrador CMS